2021-02-19

Nu kommer de

 

Jag hittade ju inga gula ärtor för att så och få ärtskott när vi letade runt i mataffärerna. Utan jag tog en påse med torkade kikärtor istället som jag tänkte så.

Och nu jäklar börjar det ta fart i mina små krukor. Så snart har vi kikärtskott på mackan eller i salladen. Och jag hoppas att man kan skörda 2 gånger som man kan på ärtskott. Och att de är goda såklart.


Lade kikärtorna i vatten ett dygn.


Sedan ner med dem i såjord.


Täckte med lite såjord ovanpå.



Sedan tog det ett par dagar innan det började komma upp något. Jag hade ingen plast över mina krukor.


Men nu är de uppe och några centimeter ovanför jord.


Så snart är det dags att proväta.


7 kommentarer:

  1. Ska bli spännande att höra vad du tycker! Jag har hört både ris och ros...

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad fort det gick :)
    Hoppas det smakar bra
    Kram och trevlig fredag

    SvaraRadera
  3. Gott!
    Har köpt ärtor, men sen kom jag inte längre. Köpte jord i veckan för omplacering. så kanske skulle ge mig pä ärtorna också. Är så gott att lägga på mackan, köttet eller salladen
    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att det går så fort.
    Blir intressant att få höra hur de smakar också.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  5. Jaa, att man aldrig tänkt på det - kikärter!!! Tack för tipset!!
    Ha en finfin lördag, Kraaam Kate🌷🌿🌞

    SvaraRadera
  6. Hoppas dom kommer att smaka! :-)

    Ha en finfin dag :-)

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.