2021-02-08

Söndagen försvann

 

Vad gjorde vi igår då!!!! -Njaaa, inte så värst mycket, men dagen försvann ändå.

Vi hade tänkt att spola av takterrassen ordentligt igår. Men nu är det inget sprutt eller tryck på vattnet längre.

Gubben var ute och kollade i skåpet där vattenmätaren sitter. För vi tänkte om vi fått en vattenläcka på vår ledning. Men den stod helt stilla, så något sådant är det inte.

I morse efter jag kom hem från löprundan stötte jag på vår president på området. Så jag frågade om det var något fel på våra vattenledningarna.

Han svarade bara att det berodde på sandregnet som vi haft. Det svaret gjorde mig inte direkt klokare varför vi har dåligt tryck i våra rör.

Om det beror på att alla tokspolade i lördags när all sand hade kommit, eller jag vet i sjutton.

Det ända jag vet är att jag kommer få duscha i en yttepyttestråle nu efter löprundan.


Solen på uppgång.


Men vädret var lite fram och tillbaka under gårdagen.



Men vi startade grillen ändå.

4 kommentarer:

  1. Hoppas vattentrycket kommer tillbaka så snart :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas vattentrycket är bättre nu för annars är det hopplöst. Gott åt ni som vanligt i alla fall :DF

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ohhh så skönt det ser ut där bland palmerna! Här fryser vi näbben av oss och det råder iskalla vindar runt husknuten! Att ta en promenad i halkan kan resultera i benbrott, näe man får hålla sig hemma/inne!
    Ha en fin vecka och hoppas det blir spurt på vattnet snart hos er!
    Kram från Titti och ett vitt Öland

    SvaraRadera
  4. Ja det var en märklig anledning till att vattentrycket var dåligt :)) Ha en fin dag //Christina

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.