2021-02-05

Storhandling

 

Vad hittade vi på igår då!!!!

Jo vi tog pärlan och åkte bort till Alcampo först för att köpa 2 st . nya musmattor och en ost.

Ja, nu blev det väl inte bara det som hamnade i kundvagnen fast det var så det var tänkt från början. Men varken jag eller gubben är särskilt duktiga på detta när vi hamnar i en mataffär.

Eller jag kanske är lite bättre att handla det jag ska i mataffären. Men jag slår gubben lätt med hästlängder när de gäller andra affär (HM, Primark m.m.).

Ja, ja, någon brist i livet måste man väl få ha.

Efter Alcampo styrde vi bilen till Mercadona och handlade våra basvaror som tagit slut.

Så torsdagen ägnade vi oss åt att förstöra pengar på både nyttigt och onyttigt. Men nu reder vi oss rätt bra ett tag igen.

Något annat som jag gjort, är att spraya min gamla smyckeslåda som hade blivit blekgul.

Tänk så smidigt det är med sprayfärg. Bara att hålla nere tryckknappen och svepa lite lätt med armen över föremålet som ska bli målat. Vänta ca. 20 minuter och sedan på igen med sprayfärgen.


Mycket smycken är det.


Svårt att se 🤨, men färgen är mer gul än vit.



Ser ut som jag inte sprayat den. Men här är den färdigsprayad och vit igen 🤨. 

8 kommentarer:

  1. Skönt när man handlat så man klarar sig ett tag :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jösses vilka starka människor. Bara tanken på Al Campo OCH Mercadona gör mig trött, fast jag tycker inte om att handla. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. För min del shoppar jag hellre mat än på exempelvis Primark och oftast kommer det med mer grejer hem från mataffären än som det var tänkt från början :-D

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  4. Så bra den blev för visst syntes det att den var lite gultonad. Det är onekligen lätt att det hamnar något extra i korgen eller kundvagnen...

    Kram och god fredag!

    SvaraRadera
  5. Det blev jättebra med färgen!
    Haha, jag är som du när det gäller både HM och primark. Jösses vad man kan shoppa loss där!
    Kram och trevlig fredag

    SvaraRadera
  6. Vad fint skrinet blev, bra när man kan fräscha upp saker med enkla medel.// Kram Christina

    SvaraRadera
  7. Primark är ju en så bra affär. Synd att den inte finns i Sverige.
    Där kan jag handla hur mycket som helst också.
    Smyckeslådan blev vit och fin. Korgen du har ovanpå med borstar i är väldigt söt.
    Kanske skulle haft något liknande jag också. Nu har jag borstarna i en gigantisk mugg.
    Inte alls lika fint som en korg. =)
    Ha det bra.
    Kram Carina

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.