2021-02-14

Komplett lördag


Vi tog oss en sväng ner till marknaden igår för att köpa lite blommor. Vi hoppades på att det skulle finnas tulpaner men tyvärr var de not "terminados" sa blomgubben. Det var ett nytt ord för både mig och gubben, så det är tur man har google översättning. Så då fick vi reda på att terminado betyder färdig. Alltid lär man sig något nytt.

Vi fortsatte marknadsgatan upp och hemåt igen när vi köpt vår bukett med blommor. Men det blåste en del så vi vek ner i dalen och tog den vägen hem i stället.

Det blev lite tillbaka samma väg igen då, men det gjorde ingenting. För det var bara skönt att gå där i tystnaden och solgasset. För vi mötte inte en människa på hela vägen där nere innan vi kom upp på vägen igen.

Hemma blev det lite kex med gott på och hemmagjord sangria till ett kortlir på altanen. Framåt kvällen tändes grillen och igår blev det oxfilé som grillades. Sedan blev det häng i soffan och koll på dumburken innan vi hoppade i säng.


Vi handlade bara blommor och gick sedan bara rakt igenom marknadsgatan.


Den här urbanisationen ligger på marknadsgatan och har sin baksida ut mot dalen. Ser inte alls vackert ut tycker vi.


Tyst och lugnt nere i dalen.


När jag såg trädet kunde jag mig se (fantisera i huvudet) en fåraherde som satt och vilade med sina får under trädet.


Lite gott pålägg på kexen.


En bukett Alstroemeria kom med hem.


En skön lördag som började gå mot kväller.


Sen njöt vi av maten länge.



Innan vi gick in och satte oss vid tv:n.

7 kommentarer:

  1. Även om tulpanerna inte var färdiga, vilket låter konstigt, så blev ni inte lottlösa i alla fall. Så gott med grillat. Ser verkligen fram emot den säsongen.

    Kram

    SvaraRadera
  2. En bra lördag helt enkelt :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken skön dag. Blommor fick ni ju tag på ändå. Fast inte tulpaner.
    Ha en riktigt fin Alla hjärtans dag nu.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  4. Fin Alla hjärtans dag på er, här blir det strax rosa champagne. Jag kan ingen spanska men terminados hade jag nog förstått eftersom det heter liknande på franska. Det frågar så på restaurang, om man har ätit färdigt och de kan duka av.

    SvaraRadera
  5. Det blev en bra lördag verkar det. Hoppas söndagen blir lika bra. 🌹

    SvaraRadera
  6. Vad märkligt med tulpanerna. Min väninna Carita köpte en jättefin bukett på marknaden här i stan för två veckor sen. Men den buketten du köpte var också väldigt vacker. Kram

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.