2021-02-18

Tur att någon gillar höjder

 

Vi körde en målardag igår. Jag gillar att måla och kluddra, men det gör inte gubben. Men vi är ett bra målarteam ändå för både vill få detta klart.

Och igår kom gubben upp på taket till pergolan. Genom att sätta stegen på det lilla takterrassbordet. Jag var lite skeptisk till detta först. Men det kan ingenting hända sa gubben, du bara håller i stegen när jag klättrar upp.

Så det gjorde jag och vips så var han på taket. Det var väl inte lika vips så var han nere igen, när han var klar med målandet. Men ner kom han utan en minsta skråma eller brutet ben, och det är jag mycket tacksam för. Så teamwork är rätt bra ibland.


Lite lunchprovianter måste man ha.


Så satt han där i godan ro och målade.



Igår blev middagen helvegetarisk. Bönbiffar och sötpotatispommes med tzatziki till.

5 kommentarer:

  1. Skönt att få det gjort
    Kram

    SvaraRadera
  2. Sötpotatis pommes är jättegott.
    Det brukar jag också äta ganska ofta.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  3. Arbeten uppe på tak är inget för mig. Däremot såg maten väldigt god ut!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Skönt att ni fick det målat!
    Kram och trevlig fredag

    SvaraRadera
  5. Oj, oj, oj... Det lät vådligt det där - skönt att det gick bra!

    Ha en fin start på helgen!

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.