2023-02-19

Bjuden på marknadsöl

 

Vi väntade på en leverans igår som skulle komma mellan 10.00 - 14.00, så någon marknad blev det inte igår heller. Leveransen dök upp som den skulle. Men resten av historien av denna leverans tar jag en annan dag när jag har lite mera svart på vitt om den.

Vi fick ett meddelande om Ixa hade lust att träffa Whiskey på en promenad. Och det vet vi att hon vill, så vi tackade jag. 

Vi möttes uppe i Villa Martin och där fick de leka av sig lite och samtidigt blev det rastning på plats. Lite kylslaget var det igår med, men klär man på sig ordentligt så är det nada problema.

När lek och rastning av hundarna var klara följde vi med hem till Ulrika och Mats på en marknadsöl 😉😁 som vi brukar säga om ölen när det är lördag.

På kvällen blev det tv:n och en ny miniserie som vi började att se. Även denna serie var ett tips från brorsan. Den heter "Cell 8" och är en filmatisering av boken som Roslund & Hellström skrivit. Jag har läst många böcker av dom och tycker alltid att de har varit bra Kriminaldeckare.


Många fina små promenadstigar där vi gick.


Och hundarna var glada att få träffa varandra igen.


Precis som en silkespappersblomma.


Visset har en skönhet det med.


Ölen smakade bra inomhus i värmen.



Det blev mycket grönt kvar som jag skurit upp när jag gjorde skördesushin. Så det fick bli sallad till kalkonfilén.


Den här serien är bra och vi har snart sett klart den.

8 kommentarer:

  1. Vilken bra dag det blev och marknadsölen blev ni inte utan. Så mysig promenad dessutom och härligt för hundarna att få busa av sig.
    Vi har precis sett två serier på Netflix, Clickbait och The Snow Girl. Vi tyckte båda två var väldigt bra.

    Önskar en god söndag nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en toppenlördag för både Ixa, husse och matte 😉😀.
      Flickan i snön har vi också sett och tyckte den var bra. Men den andra ska jag lägga på minnet, Tack.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  2. Vad kul för Ixa att träffa en lekkamrat och få springa av sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är kul att de gillar varandra och har kul ihop när de träffas.

      Radera
  3. hej Carin! Nu har vi sett Flickan i snö. Riktgt bra! har även varit nyfiken och hört mycket om Cell8. Kanske ska ta och börja titta på den också. ha en skön söndag. KRAM Anna Channal

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då tycker jag att ni ska se den med, för den var verkligen bra. Vi såg klart på den nu ikväll.
      Kram

      Radera
  4. vad roligt att Ixa och Whiskey trivs tillsammans. Vad bra att leveransen kom som utlovat men det låter lite som att det var strul med den?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är kul att de går bra ihop.
      Mycket bra att de höll tiden. Men sedan blev det inte riktigt rätt 😰 .

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.