2023-02-22

Inget fel på tisdagen

 

Tisdagen hade lovat fint väder men den startade med en rejäl regnskur när Ixa och jag tog morgonpromenaden. Men vid lunchtid skingrade sig molnen och solen tittade fram.

Vi åkte till hundbutiken och köpte ett koppel som jag hade sett till Ixa när jag var i butiken sist, men då köpte jag det inte. 

Sedan åkte vi upp till Villa Martin och tog en promenad på allmänningen i solskenet.

Hemma igen tog vi en pizza på Da Mario och satt kvar där en stund i värmen. Sedan tog jag en promenad med Ixa där ifrån och hem.

Vi tog oss en siesta uppe på takterrassen i en varsin solstol alla tre. Eller jag och Ixa delade på min stol.

På kvällen till kvällsfikat åt vi en varsin semla. Jag hade fått semelbullar av Ulrika dagen innan som hon hade bakat. Mandelmassa och grädde det hade jag hemma. Så det var bara att knåpa ihop sin egna lilla semla.


Så härligt när sol skiner och värmen.


Inget fel på pizzorna.


Trötta och mätta var det skönt med en siesta på taket.



Så gott till kvällsfikat.

8 kommentarer:

  1. MUMS vilka GODA pizzor, flämt!! För att inte tala om semlorna, underbart. Förstår att du välkomnar både solen och värmen.
    Kramar från mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pizzorna var verkligen goda och en semla är aldrig fel till kaffet 😉.
      Nu är det lite fram och tillbakaväder här hos oss.
      Kram

      Radera
  2. En dag som bjuder på både pizza och semla kan bara bli en bra dag!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Dina pizzor ser riktigt goda ut... likaså semlorna! Blev viss hungrig NU!

    KRAM Anna Channal

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var köpepizzor inte jag som gjort dem. Det var bara semlan som jag knåpat ihop 😉😊.
      Kram

      Radera
  4. Alltså semlorna! Nu blev jag sugen fast jag redan ätit tre stycken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tre på samma dag?
      Ja, semlor är mycket gott.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.