2023-02-07

En ny vecka

 

Sprang en lite annorlunda sväng igår på min löprunda, men ändå förbi havet såklart. De hade lovats regn men inte förens på eftermiddagen.

När jag hade duschat gick jag iväg ner till Chinobutiken och fortsatte sedan till Skandinaviska butiken för att inhandla lite svenska saker.

När jag gick där ifrån var regnet på G. Så det blev väldigt raska steg hem för att slippa bli blöt, och jag hann. 

För strax efter jag kommit hem började det att regna och även blåsa en del. Så det blev regnjacka på nästa gång jag gick ut med Ixa.

Jag kollade i kylskåpet vad som fanns och jag kom fram till att det fick bli lite friterat till middagen. 

Vi hade ris kvar från en middag och en massa morötter och vitkål i grönsakslådan, och filodeg hade jag med. Så det blev en asiatisk friterad tusch på middagsbordet.


Det var bara på morgonen jag såg solen. För sedan var det mulet resten utav dagen.


Var och kollade efter enhörning till Amelia här på Chinobutiken. Hittade hårspännen och en flaggvimpel med det på.


Väldigt mycket folk i affären igår.


Jag var ute efter blodpudding som vi ska ha som belöningsgodis till Ixa. Men det blev visst lite annat också.


Det där stora regnmolnet förföljde mig hem.


Jag blandade vårt kokta ris med en massa riven ost. Sedan formade jag bollar som rullades runt i ett vispat ägg.


Sedan rullades dom i mjöl och vispat ägg igen.


Och sist i ströbröd.


Olja i stekpannan som de sedan fick stekas i.


I filodegsrullarna var det vitkål, lök, vitlök, morötter och nötfärs. Som hade fått stekas ihop och sedan kryddats med salt, blandpeppar och lite japansk soja. Vi hade även edamamebönor till.

6 kommentarer:

  1. Torkad blodpudding brukar vara uppskattat av hundarna. Ja, kanske färsk med men man vill ju inte det ska kladda.
    Vilken delikat middag som du trollade ihop i går :D

    Kram och god tisdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gubben hade alltid de när han tränade med våra andra hundar, och det var väldigt uppskattat.
      Det blev mycket friterat, men det var gott.
      Fin tisdag till dig med.
      Kram

      Radera
  2. Jag säger det igen, du är OTROLIG då det kommer till mat! SÅ himla påhittig och duktig i köket. Det ser sååå gott ut. Sen, vad lylligt med en skandinavisk butik! ÅÅÅ vad avis jag blir!!Där får tag på nästan allt en svensk i förskingringen vill ha.
    Det måste ha varit en kall helg över hela norra halvklotet. KRAMAR!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du, och jag gillar att mixtra i köket och trolla fram maträtter.
      Mycket bra med den Skandinaviska butiken, men det är dyrt en del grejer. Men ibland vill man bara ha det man är van vid sedan tidigare.
      Ja, det har nog varit det.
      Kram

      Radera
  3. Första bilden var verkligen så fin!

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.