2023-02-13

Lugn dag

 

Det blåste rätt bra, så det var inga problem att tvätten inte skulle bli torr som hade hängt där sedan i lördagsmorse.

Vi gjorde inte så värst mycket igår heller. Utan det var promenader med Ixa som gällde under dagen. Sedan höll vi oss hemma och inomhus igår med.

Vi åt rester till middagen för det fanns ett par byttor att välja emellan på i kylskåpet. 

Jag började att pyssla med mina snäckor och ballongerna som jag köpte på lördagen. Men det gick inte så bra som jag hade tänkt mig. Mina snäckor som jag har plockat gick inte att ha till det som jag tänkt att göra. De var alldeles för tunga och kupiga 😒. Det ska nämligen limmas på varandra är tänkt. Så att det blir en boll till slut, när man limmat runt ballongen.

Jag hade några mindre och mer platta snäckor och jag testade lite med dem, och då gick det mycket bättre, fast det var pilligt. Så nu är det bara att ut och leta mer platta snäckor på stränderna, så ska det nog gå bra. I alla fall mycket bättre.

På kvällen såg vi en Actionfilm på Netflix. En italiensk film som hette "Mitt namn är Vendetta". 


Nu ser det inte ut som det blåste så värst mycket om man tittar på flaggan. Men det gjorde det och tvätten blev torr.


Jag kunde inte bara stoppa undan alla snäckorna igen, när jag plockat fram dem.


Så jag pysslade ihop 3st. ljusstakar för värmeljus innan alla pysselsaker plockades bort igen.


Ixa kollade också på filmen och morrade emellanåt när det var konstiga ljud eller något djur i bilden.


När fiender från det förflutna dödar hans fru och svåger tvingas en tidigare maffiatorped och hans dotter fly till Milano, där de genast börjar smida hämndplaner.

4 kommentarer:

  1. De där ljusstakarna för värmeljus blev ju jätteläckra. Snäckorna du plockat är ju så fina både i mönster och färger. Personligen skulle jag inte "förstöra" så vackra snäckor med vare sig färg eller decopage.
    Kram Monika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och jag har mängder av snäckor, så om några får lite färg eller decoupage på sig har ingen betydelse.

      Radera
  2. I helgen blåste det hos mig och det kändes precis som att huset skulle blåsa sönder. Skönt med en hemmadag. Dina ljusstakar blev riktigt läckra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte kul när det blåser så hårt tycker jag.
      Hemmadagar är inte fel alls.
      Tack 😊.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.