2023-02-20

Vår söndag

 

Jag hade tänkt sätta igång en maskin tvätt, men tyckte att vädret inte såg så bra ut. Men i efterhand så kunde jag kört en maskin för vädret blev rätt skapligt.

Vi åkte iväg och tog en lång och skön söndagspromenad med Ixa igår med. Men igår fick hon nöja sig med oss och ingen lekkompis. Så vi tränade lite inkallning och lät henne gå lös bredvid oss. 

Eftermiddagen ägnade jag mig åt att pyssla klart en gammal lampa som jag fixat till en liten ny stil på. Den fick en liten boho-tutch av bast.

Jag bakade lite nytt rågbröd med. Det blev russin och frön i denna gången. 


Först blev det en morgonpromenad innan frukosten.


Sedan åkte vi iväg på söndagspromenaden.


Ixa skötte sig bra på träningen.


Den här växten som vi såg hade samma blad nästan som blomman lammöron har. Men när jag sökte på denna fick jag upp att den heter Hundtunga och tillhör de strävbladiga växterna.



Såhär såg den gamla lampan ut innan förvandlingen.


Och jag klädde om lampskärmen med bast.


Så här blev den när jag var klar.



Det blev ett härligt sken på kvällen.


Vi åt pannbiff till middag.


Och detta bröd till frukosten i morse.

15 kommentarer:

  1. Cool lampa… får mig att tänka på Hawaii, hula-hula bastkjol! Igår hade vi blå himmel o SOL. Idag vaknade jag upp i ett vinterland!

    Ha en fin ny vecka!
    KRAM Anna Channal

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag blev nöjd med resultatet.
      Vilket bakslag, men det finns nog många barn som är glada över snön. Nu när det är sportlov och allt.
      Kram och detsamma till dig.

      Radera
  2. Det blev ett lyft för den där väldigt lila lampskärmen . Ha en fin vecka! Kram

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt rufs den lampan fick! Du är så kreativ!
    Vacker blomma, finns den i Sverige tro?
    Kramar från Eva-Mari som ska äta pannbiff idag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst fick den 😁, och jag blev supernöjd.
      När jag sökte på den så fanns den på Öland bl.a. och har varit en läkeört en gång i tiden.
      Pannbiff är gött 😋.
      Kram

      Radera
  4. Svar
    1. Det tycker jag med att den blev 😃.
      Kram

      Radera
  5. Vilken härlig lampa du fick till. Kreativt! Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  6. Så häftig lampan blev och din kreativitet är imponerande!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev nöjd med den och den lyser fint i mörkret.
      Kram

      Radera
  7. Hej ! Var köper du rågmjöl här nere ? Kristina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland köper jag svenskt rågmjöl på skandinaviska.
      Eller så handlar jag på Mercadona. Där finns det något som heter harina integral ett fullkornsmjöl.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.