2023-02-26

Det var länge sedan

 

Jag gick faktiskt iväg till marknaden igår, för det var väldigt länge sedan jag var där. Igår var jag även ute efter en sak. En ryggsäck och inte vilken ryggsäck som helst, utan en Kånken. 

Jag stannade till vid churrosvagnen när jag gick hem. För det var väldigt länge sedan det med som vi åt några sådana.

När jag kom hem satte vi oss i trädgården jag och gubben och mumsade på churrosen och tog en varsin marknadsöl, fast i vår trädgård då.

Framåt eftermiddagen kvällen blev det sämre väder igen och det kom t.o.m. lite regn.

Vi åt lite gott och sedan blev det tv-tittande.


Solen höll på att gå upp när Ixa och jag tog morgonpromenaden.


Sedan gick jag iväg till marknaden. El Gato höll på för fullt att byta ljusslingor på sin uteservering.


Rätt lagom med folk var det med på marknaden. Ingen trängsel att tala om.


Många stånd mitt på gatan på marknadsgatan. Sådana som inte har tillstånd att stå där.


Efter jag köpt det jag skulle + en påse churros gick jag hem.



Så satt vi ute i trädgården och bara myste i solen.


-Jo jag vet att jag köpt en fejkryggsäck. Men det spelar inte mig någon roll om den är fejk eller äkta. Det enda är väl att det skiljer flera hundralappar på priset då. 


Var inte något grillväder direkt. Så köttbiten stektes i pannan på spisen istället.

10 kommentarer:

  1. Nu längtar vi efter grillväder en liten aning. Kram

    SvaraRadera
  2. Du fick en Kånken. Fin! Men jag köper hellre en annan billig ryggsäck utan att vara fejk. Minns mina döttrar för 20 år sedan och de hade fejk LV-väskor! Själv när jag var i den åldern sprättade jag bort Lacoste-krokodilen från en gammal ful tröja och sydde dit den på en billig rosa pikétröja. Kände mig fin😁

    KRAM Anna Channal

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har aldrig varit en märkestjej och är det inte nu heller när jag är vuxen dam.
      Men jag har lite svårt för fejkväskorna som säljs här, som Chanel, Gucci, Armani osv. Då har jag köpt andra på marknaden som jag tyckt bättre om.
      Men den här hade jag inga problem med, för jag gillade färgerna i tyget på den. Och det har jag inte sett någon annan ryggsäck som har haft.
      Kram

      Radera
  3. Det var minsann en färgglad konken. Fejk eller inte vem bryr sig. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst var den 😃. Inte jag i alla fall.
      Kram

      Radera
  4. Grattis till en färgglad och snygg ryggsäck som säkert var till ett bra pris.
    Lika gott på tallrikarna hos er som vanligt.

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och den hade ett helt rimligt pris.
      Kram och fin söndag till dig med.

      Radera
  5. Vilka läckra färger och mönster på din Kånken. Bra köp. Churros har jag faktiskt aldrig ätit. Det får hamna på listan över saker som måste provas.

    SvaraRadera
    Svar
    1. En ryggsäck som man blir glad av att bära.
      Som friterade pannkakor med en massa socker på om man vill ha. Inget man äter varje dag, men någon gång då och då.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.