2023-02-11

Kortknäpparpromenad fick det bli

 

Det var ju fredag och min löpardag. Men när Ixa skulle ut på sin morgonrunda var det ett sådant där fint regn, som man knappt känner fast man blir blöt av.

Så jag bestämde mig när jag kom tillbaka hem med Ixa att jag gör en rask promenad istället. För hala trottoarer är ingen hit precis.

Så jag gick iväg i tjocktröja och regnjacka, som jag haft på hundrundan. Men när jag kommit knappt en kilometer hemifrån var det snustorrt på backen och jag var dyngvarm av alla kläder jag hade på mig.

Men jag började inte att springa utan fortsatte att gå som jag börjat med och knäppte en massa kort längs vägen istället. 


Kommit ut till stora gatan som låg öde.


Gillar den där porten till huset.


Om några timmar vimlar det av folk här på Boulevarden.


Passerade båtrondellen i La Zenia.


Precis när jag passerade macken ändrades dieselpriset på skylten. Det måste vara väldigt länge sedan dieseln och bensin hade samma pris.


Gick över bron ner mot havet. Trafiken började komma igång nu när klockan närma sig 08.00.


Det här huset är nog mitt favorithus nere vid havet.


Jodå, jag var lite före solen igår med.


När jag passerade nästa strand hade molnen redan hopat sig framför solen.


Det här huset är skoj eftersom det är träpanel på det. Det är inte så jätte ofta man ser här på husen.


Nu ska jag snart gå under N-332:an och hemåt igen. 




Solen fick kämpa på bra för att kunna titta fram.


De här husen vid dalen gillar jag med. Hade vi haft massor av pengar som Joakim von Anka skulle jag kunna tänka mig att bo där.  



Efter denna bild blev det inte knäppt någon mera. Väl hemma blev det en dusch och sedan tog vi tag i dagen. Vi höll oss hemma och var bara ute på hundpromenader.

8 kommentarer:

  1. Och där vaknade fredagen till liv. Finfint! Kram

    SvaraRadera
  2. Pax för huset med träpanel! Förstår att du ser många fina drömhus på dina promenader. Men ni bor ju inte så dumt ni heller. Nära till allt. Men att fantisera är gratis... som tur är.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det fint det huset.
      Ja, det är tur att det är gratis att fantisera och drömma 😉😀. Annars hade man legat på minussidan på det kontot för länge sedan.
      Kram

      Radera
  3. Det lät som ett klokt val att promenera med tanke på hala trottoarer även om det visade sig vara torrt senare. På så vis fick vi se dina härliga bilder från promenaden. Träpanel på ett hus där känns onekligen lite udda men varför inte.

    Önskar en god lördag nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej man vill inte gå och bryta sig. Och det är skönt att bara röra på sig oavsett det är gång eller löpning.
      Har t.o.m. sett ett hus som är byggt i helt trä faktiskt. Ska ta kort på det när vi är åt det hållet någon gång.
      Ha en fin lördag du med.
      Kram

      Radera
  4. Trevligt att genom kameran få följa med på din promenad.
    Trevlig lördag!

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.