2023-02-25

Ruggig och kall fredag

 

När jag gick morgonpromenaden med Ixa var det som blåsten bet sig in i skinnet på mig. Så jag hoppade helt enkelt min löprunda igår. 

Gubben hade en tid hos läkaren och när han åkte iväg till vårdcentralen tog jag och Ixa en långpromenad i regnet och blåsten. Inte lätt att öva linförighet då, med en hund som vill jaga allt som rör sig i blåsten. Men en promenad blev det i alla fall. Även om det var mycket nej och losskommandon under promenaden 😵.

Sedan blev det en fredag som vi var mest inomhus på grund av det kyliga vädret. Förutom hundpromenaderna såklart.

På kvällen blev det tv:n och igår började "Bäst i test" som vi tycker är rätt kul program. Vi såg även på "Carina Bergfeldt" och det är alltid ett bra program. 


Gubben kom hem med blommor efter läkarbesöket.


Det blev en bukett till båda borden. Fredagsdrinken blev som vanligt en hittepådrink. Vodka, aperol, svartvinbärssaft och limeläsk.


Gubben hade köpt räkor när han var iväg. Så jag gjorde vietnamesiska vårrullar till dem. 



Så trött efter dagens strapatser och upptäckter.

6 kommentarer:

  1. Blir inte dagen fin vädermässigt så får man göra den fin på annat sätt. Kram

    SvaraRadera
  2. Vi såg också "Bäst i test" men tyckte inte det var lika bra som vanligt. Själv satt jag och retade mig på vuxna människors äcklande över brysselkålen.
    Så fräsch och god er mat såg ut!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej, det kanske var lite i överkant 😉.
      Jag börjar få in snitsen på att rulla dessa rispapper nu 😄. Även om det är långt kvar innan de ser vackra ut för ögat med. Men helt klart är grönt gott.
      Kram

      Radera
  3. Ja här på ön råder kyliga vindar igen! Hittade första blåsippan i veckan och lärkan har kommit men så kom en dust av snö...
    Mysiga bilder du bjuder på!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vädret är lite knasigt i hela världen just nu tycker jag . Som tex. snö och kallt i Hollywood som jag såg på tv:n.
      Kram Carin

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.