2023-02-12

Regn hos mig

 

Det var ingen solskensdag igår utan en regndag nästan rakt igenom hela dagen. Såg att solen tittade fram en stund på morgonen, och jag laddade för en maskin tvätt med en gång.

När den sedan skulle hängas då gjorde jag det i ösregn (under tak på takterrassen). Den tvätten hänger fortfarande kvar idag och jag hoppas att den torkar i blåsten. För regn det verkar vi slippa idag, men solen kommer att lysa med sin frånvaro verkar det som. För det är bara en stor grå himmel.

I mellan några skurar igår tog jag mig ner till Chinobutiken för jag skulle ha ett paket ballonger. För nu har det kläckts lite idéer i mitt huvud, och till en av dem behövs det ballonger.

Sedan spenderade vi resten utav dagen på altanen med att spela spel, äta gott och bara mysa. Har sagt det förut och säger det igen. Så tacksam för att vi glasat in vår altan och att vi har en gasolvärmare med fläkt (den är från Sverige) så vi kan utnyttja vår altan året om utan att slippa frysa denna årstid. 

Gjorde en värmande chokladdrink med lite rom i till oss på eftermiddagen.


Det blev en linssoppa med kabanosskorv, morot, lök, vitlök, grönsaksbuljong och potatis i. Och det gott bröd till detta.


Ixa ville inte sitta på egen stol utan ville sitta i knät när vi spelade spel.




14 kommentarer:

  1. Igår var en tråkig dag tycker jag. Vi var bara inne, så idag ska jag uuuuuuut, lite iaf. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, gårdagen var verkligen ingen hit precis.
      Ha en bra söndag.
      Kram

      Radera
  2. Den chokladdrinken värmde nog gott i kylan :)
    Kram A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu hade vi inte kallt där vi satt på altanen 😉😀.
      Men den värmde gött ändå 😊.
      Kram

      Radera
  3. Kan tänka mig att det är guld värt med inglasat. Dessutom så förlänger det säsongen rejält.
    Vilken god och bra kväll ni fick. Klart att man ska var en knähund <3

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen något som vi inte ångrar att vi gjorde när vi köpte huset. Det är som ett extra rum för oss altanen.
      Den var mysig och bra.
      Och det är tur att hon är en liten hund 😀.
      Kram

      Radera
  4. Ni planerade regndagen helt okej tycker jag. Och ibland måste det ju få regna , lite. Igår hade vi en underbar solskensdag här. Det tackar man för efter många gråkalla dagar. Längtar verkligen efter våren, värmen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst måste det komma lite regn ibland 😉😁.
      Det var en helt okej dag som vi hade.
      Och det låter härligt med en solskensdag med. Förstår att du längtar efter våren efter en lång vinter nu.

      Radera
  5. Önskar jag hade hela trädgården inglasad denna tid på året :) Längtar efter sol och värme nu, men det kommer...
    Ha en mysig söndag & njut av livet!
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det pratade gubben om när vi bodde i Sverige. Om man skulle ha glasat in hela sin trädgård och haft medelhavsvärme året om. Slippa flytta in och ut på alla palmer som vi hade då.
      Ha en fortsatt fin söndag du med.
      Kram

      Radera
  6. Verkar som ni hade det rätt så mysigt ändå. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, fanns inget att klaga på mer än vädret då 🙄😉.
      Kram

      Radera
  7. Vilken gott sällskap med Ixa. Jag spelade memory med Alma i helgen. KUL! Efter regn kommer solsken... KRAM Anna Channal

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spela spel med barnbarnen är alltid lika skoj.
      Ja, det gör ju det. Och vi får hoppas på lite värme med.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.