2023-02-08

Kallt som tusan

 

Igår hände det inte så värst mycket här hemma. Men dagen rullade på ändå och det blev kväller så småningom också.

Vi var ute på både korta och långa promenader med Ixa. Vi tog även en promenad upp till Järnaffären i La Florida, för gubben skulle ha en T-koppling.

Men fy så himla råkallt det var igår. Termometern kom upp i +13 men det kändes nästan som minusgrader i blåsten som var. 

Så våra ac och gasolvärmaren på altanen stod på i stort sett hela dagen. Förutom på natten då, för då stänger vi alltid av dem.

Vi får stå ut med det här väder ett par dagar till enligt väderappen. Så det är bara att gilla läget. Fast det är väldigt svårt när man är så bortskämd med sol och värme var och varannan dag.


När jag såg molnet tänkte jag. -Att snart landar de, de små 👽 med sitt UFO.


Köpte Pågens semlebullar på Skandinaviska när jag var där. Så det blev att fixa till en semla till kvällskaffet. Det var ju tisdag 😉😁, även om det inte var fettisdagen.

10 kommentarer:

  1. Vi åt oxå (mini)semla igår
    Gott när det inte är så ofta ;)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar semlor och blev jätteglad när jag hittade dessa semelbullar på Skandinaviska.
      Kram

      Radera
  2. Håller med om att det ser ut som att UFO snart kommer landa. Häftigt fenomen du lyckades fånga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst gör det.
      Men som tur var, var det bara min fantasi som skenade iväg 😁.

      Radera
  3. De där 👽 vill jag inte träffa. Hoppas att de håller sig borta hos er. 😉 Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är inga man vill ska dyka upp precis 😉😂.
      Kram

      Radera
  4. Är det tisdag så är det och då spelar datumet ingen roll tänker jag ;-)
    Det ser verkligen ut som ett UFO på väg ner men den sortens besök hoppas jag att vi slipper.

    Kram och god onsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det gör ju inte det 😁.
      Nej, de små gröna vill man inte ha någon påhälsning av 🙈.
      Ha en fin onsdagskväll.
      Kram

      Radera
  5. Jag förstår det, att ni fryser. Blir det rått går det ju nästan inte att bli varm, hua. JA, molnet ser verkligen ut som ett landande tefat, haha. Semlor, åååå gott! OCH vad lyxigt att ni kan köpa semmelbullar. FAST jag tänker att du bakar goda sådana själv också!! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den nästan biter sig innanför skinnet den råa kylan 🥶.
      Bullen var inte färdig när jag köpte den. Utan mandelmassa och grädde fick jag fixa till själv.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.