2023-02-09

Solen visade sig

 

Igår kom solen fram mitt på dagen och vi tog på oss skorna och gick ut med en gång. I och för sig så hade jag redan varit ute på min runda innan den kommit upp. Men det är en helt annan femma 😉.

Vi tog oss en promenad med Ixa och vi gick förbi Rockys och gick in och satte oss där. Vi satt ute i solen och hittade ett relativt lä ställe där bland borden. 

Det blev verkligen en prövning för Ixa, för det var så mycket gråsparv/pilfinkar där. Det var väldigt svårt för henne att hålla sig lugn och oberörd. Det var även lite jobbigt för en annan att ha de flygande runt omkring en. Men vi kämpade på under tiden vi åt våra pommes och drack vår öl.

När vi kom hem gjorde jag klar min musselskalsmobil i fönstret. Det här blev ett sådant där projekt som jag inte blev hundra nöjd med. Idén som jag haft i huvudet såg inte alls likadan ut i när jag var klar i verkligheten. Men, men man kan inte lyckas jämt med det man gör. Nu hänger skalen där på pinnen och det får de göra ett tag framöver. Nu är det bara att pyssla med något annat istället. 


Det rullade in vågor eller gammal sjö som man brukar säga, när jag sprang förbi havet på morgonen.


Vi tog lite pommes till ölen med smält ost på. Inte min favorit, men man kan peta bort osten och bara äta pommes med.


-Ja, här hänger de nu mina musselskal.


I olika längder på sina pärlsnören.


Det var lögn i helsike att få bort kalken på vissa av skalen.


Målade med akrylfärg på skalen.



Och servettdecoupage på framsidan utav dem. 

6 kommentarer:

  1. Ja, Rockys är verkligen ett poppis tillhåll för sparvar. Jag tycker musselgrejset blev fint. Ibland när saker inte blir som man tänkte, så blir det t.om bättre. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nästan varenda stolrygg var nerskiten av fågelbajs 😫.
      Tack, och det ligger lite i det du skriver.
      Men det här blev lite fjuttigt mot vad min tanke var 🙄.
      Kram

      Radera
  2. Jag tycker att musselskalen blev fina men jag har ju inte din inre bild av hur det skulle bli.
    Pommes med ost känns onödigt onyttigt även om jag misstänker att det kan vara ganska så gott ;-)

    Kram och god fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, min tanke var mera musselskal på grenarna. Och jag hade flera skal men jag ville bara bli klar med det. Kändes som det hade blivit ett evighets projekt och det är inte min grej 😏.
      Jag är inte så förtjust i osten på pommes, men den är lätt att pilla bort. Och ibland är onyttigt väldigt gott 😋😉.
      Jag kör fortfarande torsdag hos mig 😁.
      Kram

      Radera
  3. ÄLSKAR din mobil, tycker den är jättefin! Du har verkligen många egenproducerade, fina grejjer hemma hos dig. KUL att vi följer samma YT-are. ÄLSKAR E och B samt Nikki. SLV är också helt otroliga. Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, -jo, det finns en hel del egentillverkat här i vårt hus. Kul med sådant som ingen annan har 😉😁.
      Ja, det var lite kul att vi gjorde.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.