2023-03-07

Inget fel på den dagen

 

Ixa och jag började dagen och den nya veckan med en morgonpromenad. Såg då att det regnat under natten och var väldigt blött på gatorna. 

När vi var tillbaka dressade jag om till träningskläder och sedan tog jag min runda. Men det fick bli en promenad och inte löpning eftersom det hade regnat.

Promenaden gick ner mot havet som vanligt och det såg ut att bli en strålande dag. Enligt väderappen ser det ut att sakta men säkert vända nu. Kylan (som vi kallar kyla) ser ut att bytas ut mot varmare vindar en tid framöver nu.

Vi var iväg till järnhandeln för att fixa till våra grindnycklar. De bytte låskolv i vår grind ut mot gatan förra veckan. Eftersom det gamla hade gått sönder. Men nu går det inte att öppna grinden alls med nycklarna längre. -Jo, med vår äldsta och utslitna nyckel går det. Men inte med extra nycklarna som vi har.

Sedan blev det en sväng och kolla in om ogräset hade dött hos en vän som gubben hade varit och sprutat mot ogräs. Och det hade det, så det var bara att räfsa bort.

En snabbsväng till chinobutiken med innan vi åkte hem. Jag skulle köpa 2 st. nya vinglas. Men blev lite osäker vilka det är som vi har hemma, så det blev inget köp.

Vid 17.00 tiden kom Ninos och hans bror förbi på en fika. De har varit här på semester nu och ska åka hem till Sverige igen nu på onsdag.

Kvällen blev det tv:n och "Jeopardy" och "Superstars" innan vi hoppade i säng.


Idag är det fullmåne, men jag tyckte den såg rätt full ut igår morse med.


Solen hade redan stigit upp när jag kom ner till havet.


Havet var lugnt och näst intill stilla.



Jag bakade kärleksmums till fikat.


Jag gjorde pizza med som jag och gubben hade till middag.


Ninos hade som vanligt något med sig något från Sverige till oss. Tack igen.


Det var inte matavfall från Sverige som vi fick. Utan i den påsen låg en påse till med lösviktsgodis.


Ixa fick också en present som hon blev superglad över.



Gubben i månen såg vi även på vår kvällsrunda Ixa och jag.

14 kommentarer:

  1. En påse lösgodis tacka man inte nej till :)
    Kram A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, man gör ju inte det 😁. Och det är väldigt svårt att bara ta några bitar också 🙊.
      Kram

      Radera
  2. Vilken bra dag det blev! Pizza, kärleksmums, lösgodis och en vacker soluppgång. Inte det sömsta.

    Önskar en fin tisdag nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det var ABSOLUT inget fel på den. Bara 👍.
      Detsamma.
      Kram

      Radera
  3. Tänk om de hade tagit fel och kom med matavfallet.....Det var tur att det inte var så. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, huuu ja😱 , det var verkligen tur att det inte tagit fel.
      Kram

      Radera
  4. Kärleksmums bakade jag i helgen... gott! Chinobutiken (Kinesbutiken), är det kineser som äger den? Bara undrar! Chino = kines på spanska.

    KRAMAR Anna Channal

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var dina jag såg och blev sugen på att baka själv 😉.
      Ja, det är kineser som äger dem.
      Kram

      Radera
  5. Hej Carin,
    Vad skönt att det värmer och går mot varmare tider. Här har vi minus 14 idag och jag oroar mig för mina tulpaner sombörjar sticka upp ur jorden. Men vilket härligt innehåll i den avfallspåsen :-) Så svenskt med lösgodis. Hör att svenskarna är de största konsumenterna i världen på det. Så vackert med solen över ett stilla hav.
    Ha det gott!
    Varm kram,
    Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såg på tv:n i morse vilket väder Sverige har fått igen 🥶.
      Hoppas att dina tulpaner klarar sig nu.
      Godisråttor som vi är båda två, så var det uppskattat.
      Ha det fint du med.
      Kram

      Radera
  6. Saknar chinoaffärerna, så mycket kul grejer.
    Mums med svenskt godis, njut.
    Snö på marken här, men sol.
    Ha det skönt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det förstår jag, för lite bra saker har de.
      Svenskt godis är bäst.
      Såg att det kommit en del snö i Sverige igen.
      Ha det bra du med.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.