2023-03-01

Fundering?

 

Småkyligt när jag och Ixa tog morgonpromenaden. Dubbelt av allting i klädväg. Pyjamasbyxor, joggingbyxor, pyjamaströja, tjocktröja och jacka. Jag brukar möta en dam som rastar sina två små hundar i morgonrocken på morgonen. Jag har i alla fall dolt min pyjamas 🙈.

Kommer ihåg en gammal granne som jag hade en gång i tiden. Hon var väldigt mån om att ha rent och snyggt under och i klädväg med. -För tänk om jag skulle råka ut för en olycka, sa hon och hamna på sjukhus. Då kan man inte ha urtvättade, trasiga  eller konstiga kläder på sig. Vet inte riktigt vad jag svarade den gången, när hon sa det 🤔. 

Men det jag vet är att jag alltid har rena underkläder och kläder på mig när jag gör mig klar för dagen. Men morgonrundan med hunden är inte så viktig tycker jag. 

Jag får vara glad att det inte hände mig något på min morgonpromenix igår, så jag skull ha hamnat på sjukhus. För då hade det varit som ha öppna ett kinderägg 🥚. En massa överraskningar hela tiden, innan de kommit in på skinnet på mig.

Har ni gått ut i er pyjamas någon gång?


15 kommentarer:

  1. Det är väl spännande att vara som ett Kinderägg. Det är nog få förunnat tror jag. Kram 🥚🍫

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite surprise, surprise 😉😂.
      Kram

      Radera
  2. Jag använder nattlinne eller en större T-shirt så det har hänt att jag bara slängt på mig ett par byxor och gått ut så. Ja, en jacka över så klart ;-)

    Kram och god onsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att höra att det inte bara är jag som springer omkring i nattsärken 😉😁.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  3. Man har väl varit hundägare!!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man är ju det 😁🐕😉.
      Kram

      Radera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. HAHA, det där har jag också hört. TÄNK om du skulle hamna på sjukhus, ha alltid rena underkläder och strumpor på dig ... I händelse av olycka eller plötsligt insjuknande tror jag inte att vare sig personal eller jag själv skulle bry mig. personalen på akuten har nog sett typ ALLT. Kinderägg var en kul jämförelse. KRAMAR!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det tror inte jag heller faktiskt 😁.
      Kram

      Radera
  6. Kommer ihåg en person som skulle göra sig piffig till sitt kejsarsnitt. Yta är olika viktigt kan man konstatera. Jag sover i bara mässingen så jag går inte ut i pyjamas. Men däremot träningskläder. Personalen på akuten är van vid det mesta tänker jag så de bryr sig inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tror jag de är med 😀. Men för vissa personer är detta väldigt viktigt 🤔.

      Radera
  7. Hej Carin! Tänk det sa alltid min mormor, hon gick bort 1973. Att man ska vara hel och ren inifrån och ut. För tänk om det skulle hända något och man hamnar på sjukhus. Idag är det en självklarhet att gå ut ren! Självklart har jag gått ut i nattlinne eller pyjamas. Men då till trädgården eller postlådan. Hahahaha!

    KRAMAR Anna Channal

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kanske något gammalt som lever kvar hos en del.
      Klart det är självklarhet att vara ren.
      Oj, då har ju jag gått mycket längre🙊 . Men utan att någon vetat att pyjamasen är där under 🙈.
      Kram

      Radera
  8. Ha, ha som ett kinderägg...what a surprice! Själv händer det nästan varje helg som jag drar ett par joggingbyxor och jacka över pyjamasen och knallar ner till affären eller bageriet för bullar. Sen kan jag fortsätta skrota omkring i pyjamasen hemma.
    Kram Kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du ser, då är du värre en mig 🙈. Jag har ju bara gått en hundpromenad 😉😂.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.