2023-03-09

Bortbjudna på en onsdag

 

Först en runda med Ixa sedan tog jag min egna lilla runda. Men den blev lite frustrerande, för helt plötsligt funkade bara en hörlur. Försökte få igång den igen när jag gick raskt, men det var omöjligt. Så jag lyssnade bara på ett öra 😉😂 den sista halvan av sträckan.

Vädret har vänt här, så när jag var tillbaka vid 09.00 tiden var termometern på väg mot 20 strecket på termometern. Sommarvärme med andra ord.

Det är ungefär som när man bodde i Sverige och man väntade och väntade på våren och värmen. Och till slut så kom den. Men inte sådär smygande och långsamt som man ville. Utan från ena dagen till nästa så sa det pang bom så var sommaren på G också. Så lite same, same.

Vi blev inbjudna till grannen vid 14.00 tiden på lite småplock och dricka. Vi satt ute givetvis i det fina vädret. 

Vid 17.00 tiden gick vi hem och Ixa fick mat och sedan gick vi en promenad. Men hon var inte så sugen att gå någon långpromenad som jag var. För hon var trött efter besöket inne hos grannen.


En strålande dag.


Ett gammalt påslakan och en tröja fick bli några nya leksaker till Ixa.


Ärmen från en gammal tröja som jag proppade med tyget från ett gammalt påslakan, blev favoriten.


Först lite småplock.


Sedan ett tortillabröd med en massa godsaker i.


Ixa hade fullt sjå att springa runt och kolla in deras trädgård och takterrass. 

10 kommentarer:

  1. Så skönt att kunna sitta ute och käka :)
    Kram A

    SvaraRadera
  2. Ixa på upptäcktsfärd. Spännande för henne. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, nu skojar vi inte längre 😂.
      En gård med bara plattor och knappt några blommor. Plus att det inte fanns något hinder för trappen upp till takterrassen 😁.
      Kram

      Radera
  3. Så skönt att kunna sitta ute och njuta av sommarvärme. Oftast är det så att värmen kommer pang tjong och inte gradvis som vore det bästa. Nåja, skönt i vilket fall som :D

    Kram och god torsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var en härlig dag i sommarvärmen.
      Ja, så är det.
      Kram och detsamma

      Radera
  4. En strålende dag... Jeg vil også ha på meg solhatten snart.
    En stor klem til deg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blev en toppendag.
      Ha en fin helg.
      Kram

      Radera
  5. vad skönt med värme, det längtar jag efter. Är ju inget fan av - grader eller isande vindar. Fas solen gör ju en riktigt glad om dagarna.
    Hon är så söt er lilla Ixa
    Kram Kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har vi också gjort, även om vi inte har haft lika kyligt som du har haft det.
      Sol och värme gör allting mycket lättare.
      Ja, hon är fin tycker vi med.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.