2023-03-24

En vanlig torsdag

 

När morgonsysslorna var gjorda tog jag och gick bort till La Zenia Boulevard för jag skulle handla ost och havremjölk på Alcampo. Och när man är borta på Boulevarden, kan man lika gärna ta ett snabbrace genom en del andra butiker med. Så det gjorde jag och kollade på lite sommarkläder och lite annat smått och gott med. Men ost, mjölk och några enfärgade t-shirt från Primark hade jag med mig hem. 

På eftermiddagen blev det takterrassen. Vi åt där uppe och sedan tog vi en siesta i solstolarna. Efter det tog jag och Ixa en promenad innan hon skulle få sin mat. Och när hon åt sin mat när vi var tillbaka, tog gubben och jag en fika och en glass på altanen och spelade lite spel samtidigt.

På kvällen såg vi ifatt på "Biggest Loser" och "Robinson". Sedan blev det "The Island" innan jag hoppade i säng.


Morgon promenixen.


Sedan La Zenia Boulvard.


Vi hade kvar ris och av den kalla såsen sen dagen innan. Så det fick bli fisk igen, fast i ugnen denna gång.


Ett enkelt, snabbt och gott godis.


Färska dadlar utan kärnor som fylls med jordnötssmör.


Smält mörk choklad med en klick kokosolja i.


Som dadlarna doppas i och sedan får en liten tusch av lakritspulver eller flingsalt på toppen.


In i kylen för att stelna och sedan är det bara att börja äta av dem.



4 kommentarer:

  1. Vädret var ljuvligt igår.....också.
    Efter allt inneaittande under kalla dagar så är det härligt att kunna vara ute så mycket igen. Jag blir väldigt vårtrött så en liten siesta skadar inte. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. En siesta är helt okej, tycker jag med.
      Kram

      Radera
  2. Hej Carin! Idag har vi ett riktigt tungt regn, nu stormar det också. Att börja tänka på sommarkläder känns långt bort! Njut av dina chokladdadlar! Här blir det chips och en god fredagsdrink!

    KRAM Anna Channal

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såg att vädret inte var sådär tipptopp i Sverige när vi fick bilder från barnen.
      Vi har ätit lite chips till fredagsdrinken. Sedan blev det några dadlar till tv:n
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.