2023-03-08

Värmen kom igår

 

Vi åkte och kollade igen på hundklubben men mer än så blev det inte. Det var redan folk som höll på och tränade på planen som finns där. Och egentligen är väl gubben ute efter en gräsplan att träna på (som inte jag tror finns här i solens land).

Sedan så var det även det här med priset på att utnyttja planen. Det skulle kosta 15€ i timmen sa den som gubben pratade med på telefonen. Vi vet inte om man kan betala någon medlemsavgift istället och om man kommer billigare undan då.

Så vi åkte och rastade och tränade lite inkallning på det vanliga stället istället. Det duger bra det med och det blir en massa störningsmoment för Ixa där med.

Det blev restmiddag (pizza) när vi kom hem som vi intog på takterrassen. För igår så vände vädret rejält. Ljumma vindar och en sol som värmde så gott. Så efter middagen tog vi oss en tupplur alla tre där uppe. 

Vi spelade lite spel på kvällen för det var ett tag sedan vi gjorde det. Och sedan blev det lite tv-tittande med.


Det var sommar igår.


Det blev en skön promenad på allmänningen.



När jag var på Chinobutiken sist och skulle köpa vinglasen som jag inte hittade. Kom jag inte tomhänt ut där ifrån 🙈. Vem kan motstå 5 st. fina skålar för 10€. Inte jag i alla fall 🙄. 

10 kommentarer:

  1. De där skålarna var väldigt fina. Väldans tur att jag inte har plats i skåpen. Kram

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Ja, visst är de. Hörde hur de ropade till mig i butiken. Kom och ta med mig hem 😊😃. Eller oss då 🙄, för jag kunde inte bara ta en.
      Kram

      Radera
  3. Så härligt ni har det! Och det går nog lika bra att träna själva. Kanske tillsammans med hundkompisen Wisky? (Är det inte så han heter?)
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi är (eller gubben då) inte nybörjare på träningsfronten.
      Jo, han heter Whisky, hennes kompis.
      Kram

      Radera
  4. Det var ganska så dyrt för den träningsplatsen tänker jag. Hundarenan som vi hur i lilla grannstaden kostar 350 kr/h och då är vi sex stycken som delar på den. Förvisso inomhus men vintertid är det perfekt.
    Vilka snygga och prisvärda skålar!

    Kram



    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi tyckte att det var lite mycket pengar för att utnyttja en grusplan.
      Verkligen ett bra pris för snygga skålar.
      Kram

      Radera
  5. Tycker också det var dyrt. Hoppas ni hittar något bra ställe att träna på. Härligt med värme och vila på terassen. Här är det vinter igen....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har redan ställen att träna på. Men en stor plan är ju toppen om man har möjlighet.
      Vi har ett härligt väder som ska vara ett tag nu.
      Såg att det har blivit vinter igen i Sverige.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.