2023-03-26

Marknadssväng fast åt andra hållet

 

Man är som sagt, en liten vanemänniska trots allt. Jag brukar alltid ta min marknadsrunda åt ett och samma håll. Gnäller alltid för mig själv att jag får solen mitt i ögonen, när jag går rundan. Men igår behövde jag inte gå och gny för mig själv, för jag gick marknadsgatan helt tvärtom. 

Jag skulle inte ha något och jag köpte faktiskt inte något heller. Men det var så länge sedan jag gick rundan.

Jag sa till gubben att vi kunde ses på "Da Mario" i Las Chismosas och ta vår marknadsöl. Lite skönare och lugnare för Ixa med när det inte kryllar av en massa folk, även om det är bra att öva på det med.

När vi kom hem på eftermiddagen gick gubben över till grannen och hjälpte dem med avloppet som det var krångel med. När han kom tillbaka var jag klar med middagen och vi gick upp och satte oss på takterrassen.

Kvällen blev vid tv:n och vi såg på "Let´s Dance".

Det skulle bli en varm dag.


Fler och fler börjar ha shorts. Men visst möter man folk med full vintermundering ännu.


Ixa och gubben i parken bredvid Da Mario.


Gott med en kall öl i värmen.


En hittepårätt med räkor, nudlar, vitkål, purjolök, paprika, stark chilipasta, kikkosoja och cashewnötter. 


Tyckte dessa tistelblommor blev otroligt vackra när kvällssolen lyste på dem.


Som ett brokigt tapetmönster nästan 🙄.


Så varmt och skönt på kvällspromenaden.


12 kommentarer:

  1. En hittepårätt är verkligen inte det sämsta alls :D
    Så otroligt vackert med tistelblommorna!

    Önskar en god söndag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är det inte 😉, men det kan bli pannkaka av allt med 🙄😁 om man har otur.
      Visst, var det.
      Hoppas din söndag har varit toppen med.
      Kram

      Radera
  2. Det ser ut som frost på blommorna, men det var det ju inte. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det var det inte. Utan det var solen som gjorde det.
      Kram

      Radera
  3. Låter som en bra dag.
    Alltid kul på marknader, även om man inte köper så mycket.
    Skön söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var inget fel alls på lördagen och nästan alltid är det skoj att gå på marknader.
      Detsamma till dig.

      Radera
  4. Så härligt med värme och bara ben. Här snöar det igen och är minusgrader. Blä säger jag till det. Vanemänniska är jag med. Blir helt förvirrad när jag får för mig att gå spåret i skogen åt "fel håll":

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såg att det blev ett bakslag igen i vädret hos er 👎.
      Är väl på gott och ont ibland att man är en sådan 🙃😕 vanemänniska.

      Radera
  5. Hej Carin! Mysigt att bara kunna sitta ute på en servering o titta på folk. Häftigt med motljuset… ser ut som vackra spetsar.

    KRAM Anna Channal

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är mysigt att bara slå sig ner på en bar precis vid vägkanten och spana in folket 😉😀.
      Ja, det gör det faktiskt.
      Kram

      Radera
  6. Dina hittepårätter ser alltid så himla goda ut. Skulle gärna smaka.
    Mina hittepårätter blir oftast misslyckade.
    Fina bilder. Solen ser så härlig ut. Den är efterlängtad här nu.
    Men snön och kylan håller kvar sitt järngrepp om oss. Suck.
    Ha en fin vecka.
    Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, snälla.
      Tråkigt att det blivit med vintern igen nu när våren ska göra sitt intågande.
      Ha en bra vecka du med
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.