2023-03-06

Avslappnat och skönt

 

Det var inga måsten som var tvunget att göras igår utan söndagen rullade på så där skönt i vår egna takt. Vi gjorde det vi ville och hade en skön söndag.

Jag tog en morgonpromenad med Ixa innan vasaloppet skulle börja. Sedan satt vi vid tv:n och såg på det och åt frukost och fikade.

På eftermiddagen tog vi en långpromenad med ett barstopp innan vi var hemma igen. Och då fixade jag till middagen lite snabbt, för vi var hungriga.

En stunds siesta för oss alla tre på olika ställen blev det efter maten. Gubben landade i soffan, jag satt ute på altanen och Ixa låg på sin pläd.

Jag gick en sista runda med Ixa innan vi satte oss vid tv:n och såg på "Mästarnas Mästare" som började igår.


Jag älskar tidiga morgnar när allt är lugnt och stilla.


Ingen trafik utan bara fågelkvitter.


Ibland önskar man att ens fyrbenta vän kunde prata. För jag varken hörde eller såg något märkligt i svärmortungakrukan.



Baconpasta med färsk bladspenat, purjolök, vitlök och soltorkade tomater. Givetvis riven parmesan på toppen.

6 kommentarer:

  1. En ganska skön söndag m.a.o. Kram 🙂

    SvaraRadera
  2. Vilken bra och skön söndag det blev på alla vis. Att Mästarnas mästare började missade vi helt men det går ju att se ikapp.

    Kram och glad måndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var väldigt bra.
      Ja, det är tur att man kan se ikapp allt man missar på tv:n om man vill 👌😁.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  3. En riktigt skön dag. Hundar ser och nosar sig till mycket. Haha !!! Ha det fortsatt gott !!!

    SvaraRadera
  4. Ja, de gör ju det 😁.
    Detsamma till dig.

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.