2023-03-02

Onsdagen den gick den med

 

Började med att skicka ett sms till bror min som fyllde 65 år. Han har äntligen bokat en resa ner till oss i år med. Han har inte varit här sedan 2019 när helvetet brakade löst och covid blev till. Vi har såklart setts när vi har varit i Sverige, men det ska bli kul att få ha honom här igen.

Jag tog mig en löprunda med innan frukosten och det kändes väldigt bra. Efter frukosten och duschen tog vi pärlan och åkte och tränade med Ixa. Men igår var det väldigt mycket kaniner på allmänningen. Men det gick bra och det blev mer träning på linförighet istället för inkallning.

Eftermiddagen tog jag tag i saker som skulle göras i köket. Det var och baka nytt frukostbröd och göra en ny sats kombucha. Och såklart fixa till en middag också. Jag hittade ett recept på rågbröd här. Jag halverade receptet så det blev två limpor på en mindre plåt. Jag glömde att ta kort på dem innan det skars i dem och de åkte in i frysen. Men vi tog ett smakprov på kvällen och det var jättegott.

Godmorgon till en ny dag.


Lite stenformationer som motionärer och hundägare gjort.



Vi hann göra kvällspromenaden Ixa och jag innan åskan och regnet satte igång.


12 kommentarer:

  1. Tvära kast är det, iaf vädermässigt. Jag blev alldeles förvånad igår kväll när det började blixtra och ha sig. Nu är jag glad att det är sol igen. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blev en tvärvändning på kvällen i vädret.
      Men nu ser det ut som dt ska bli varmare i mitten av mars.
      Kram

      Radera
  2. Åh vad trevligt med besök!! Förstår att du gläder dig, och han med. Jag hade besök av en kompis i höstas, det första sedan covid bröt lös. Hoppas min familj kan komma snart också. Ixa blir bara duktigare och duktigare tack vare all träning. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det ska bli så kul att ha brorsan här igen. Och nu har sonen med familj också bokat resa 🤗.
      Hon är väldigt lättlärd, men också väldigt busig 😀. Men hon ör fortfarande valp 😊.
      Kram

      Radera
  3. Så roligt att din bror äntligen har bokat en resa för att besöka er!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det ska bli så skoj när han kommer.
      Kram

      Radera
  4. Kul med brosbesök. Vädret kan minsann svänga om rejält. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är mysigt. Och visst kan vädret göra tvära svängar, väldigt snabbt.
      Kram

      Radera
  5. Även jag ( brorsan ) ser fram emot att äntligen få lite luft under vingarna igen. Nu när munskydd och restriktioner har lättat till det normala igen och att man kan röra sig som en naturlig turist. Ser mycket fram emot att få trampa Spansk mark igen och även att få träffa er nya familjemedlem ( Ixa ). Snart är jag där ..... Väl bekommer 🥰😘🥰

    SvaraRadera
  6. For en strålende soloppgang... alt godt til broren din. Det er flott at han skal besøke deg.
    Vi hadde fantastiske solskinnsdager men fra i dag blir det tåke og grått... så jeg skal lage god mat og gjøre litt håndarbeid.
    Mange hilsener til deg fra Viola
    p.s. Jeg koker kylling med masse grønnsaker i peanøttsmørsaus
    og tilsetter ris eller poteter... det blir kjempegodt :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det ska bli kul att brorsan kommer.
      Här ska vädret vända nu i nästa vecka och ge oss lite varmare dagar.
      Din middag lät väldigt smarrig.
      Ha en fin fredag.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.