2023-03-04

Strålande fredag

 

Först tog Ixa och jag en liten snabbrunda på morgonen innan jag tog min löprunda. Det blev nästan milen igår och det blev en bra runda.

Vid 11.00 tiden hade vi bestämt med Ulrika uppe på allmänningen, så hundarna kunde få leka av sig lite. Efter en timme åkte vi hem igen och Ixa var trött och supernöjd med lekrundan.

Vi tog fredagsdrinken ute i trädgården och i solen. Vi hade lä där vi satt och det var kanonskönt i solen.

På kvällen fixade jag till en räkrisotto som vi åt på altanen. Sedan blev det en kvällsrunda med Ixa innan vi satte oss och kollade på tv:n.

När jag kom ner till havet hade solen redan kommit upp. Men godmorgon till en ny dag, sa jag ändå.


Inte bara bus hela tiden längre när de träffas. Utan de går på upptäcktsfärd ihop med.


Nu är jag ingen bartender då, men jag gillar att mixtra ihop drinkar. Men det gick inte så värst bra utseendemässigt igår. Men drickbar var den i alla fall.


Jordgubbsäsongen är igång igen här hos oss. Och nu är de gigantiska gubbar man köper.


Helt slut efter rundan med sin kompis. Så hon slog ihop på en dyna ute i trädgården.


Räkrisotto var väldigt länge sedan vi åt nu. Så himla gott.


När kvällspromenaden gjordes var solen på ned gång.



Hittade det här i Samsung Health appen. Kändes bra att ligga steget före 😉, om man säger så 😂.


10 kommentarer:

  1. Bra jobbat med all steg :)
    Kram A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev väldigt förvånad när jag hittade den i appen. Men känns bra att man inte ligger på minussidan 😁 ändå.
      Kram

      Radera
  2. Bra jobbat med alla stegen!
    Drinkarna ser ut som om de har ett ansikte tycker jag :D En vällagad risotto är verkligen gott!

    Kram och god lördag nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det blir ju några fler steg nu med en fyrbent vän.
      Det sa gubben direkt med när jag kom ut med drinkarna 😁.
      Ja, det är det. Jag kokade fond på skalen t.o.m 😊.
      Detsamma.
      Kram

      Radera
  3. Beundrar verkligen din kondition! Bra gjort.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, har nog alltid haft lite svårt att sitta still för länge 🙄. Så blir det lite mer nu när Ixa behöver promenader med.
      Kram

      Radera
  4. Härliga bilder som vanligt! Bra jobbat med stegen, där ligger jag efter :) Alltid lika kul att kika in till dig...
    Kram från ett blåsigt Öland & Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag bliv lite paff själv hur många steg man gör per dag.
      Här har vi sol och rätt vindstilla.
      Kram

      Radera
  5. Hej Carin! Du är väl en riktig bartender! Så många hittepådrinkar som du har gjort borde du samla dem en bok! Älskar räkrisotte... åt svamprisotto häromdagen! KRAM Anna Channal

    SvaraRadera
  6. Du är en hejare på drinkar och har en strålande kondition. Bra jobbat! Jordgubbar är ju bara sååå gott. Kraaam Pia

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.