2023-03-11

Blåst och fredagsmys

 

Jag hade tur att det inte hade börjat tagit i så dant i blåsten när jag gjorde min löprunda. För vid middagstid blåste det ordentligt, så man var tvungen att hålla i hatten (gubbens keps) när man var ute.

Vi åkte iväg och gick en runda med Ixa innan vi åkte till Mercadona för att veckohandla. När vi kom hem fick gubben en meddelande att han kunde hämta ett paket i en box. Så han tog bilen och åkte och hämtade det.

Sedan körde vi fredagsmys resten utav dagen. Vi satt på altanen i lä och spelade spel och käkade gott. Vi pratade också med 2 av våra barnbarn som är i Idre och åker skidor. Och på kvällen blev tv-tittande som vanligt.


Det blåste så mycket så grannens palm vajade.


Vi passerade tjuren Ferdinands träd på vår promenad. Fast utan några blommor då.


De här Wasabinötterna smakade vi på första gången i Sverige. Verkligen superstarka och jättegoda.


Det här spelet låg i boxen. Blev en provomgång igår. Gick väl inte så jättebra för mig då.


Vi har visst fastnat i räkfrossa på fredagarna.



Vi komponerade våra egna små mackor.

8 kommentarer:

  1. Räkfrossa låter gott. Blåst är däremot inte så roligt men elen blir billig här då. Kram Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skaldjur är mums.
      Nej , blåst är inte kul alls .
      Kram

      Radera
  2. Ser härligt ut med drinken och nötterna. Underbara färger verkligen. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänkte inte på det. Men det var ett färgglatt drinkbord 😉😀.
      Kram

      Radera
  3. Räkfrossa är alltid ett säkert kort och Wasabinötter mums :D

    Önskar en god lördag nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju det. Och dessa nötter är så himla goda.
      Detsamma.
      Kram

      Radera
  4. Vad avundsjuk jag blir. Jag hade också velat sitta ute på altanen och äta gott. Istället får jag sitta inne och se på snön som täcker marken- och mer är på väg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har sett och läst om eländet som gjort att det är vinter igen 😫.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.