2023-03-05

Middagsgäster

 

Ingen marknad igår utan jag höll mig hemmavid istället. Körde en maskin tvätt som hängdes upp i solskenet på takterrassen (och som jag glömde plocka ner 🙈). Som jag får göra idag istället när solen kommit upp ordentligt.

Ixa och jag gick våra promenader och vid 16.00 tiden kom Ulrika och Whisky till oss och åt middag. Det var första gången de sågs hemma hos oss. 

Det gick faktiskt bra. Jag var nog lite orolig 😲 eftersom som vi inte har så jättestora ytor att leka på. Men de drog inte fram som en bulldozer (förutom vår lilla Ixa då 😏). Whisky som är en stor kille nu tröttnade att leka efter ett tag och ville bara sitta på en stol som vi vuxna.

Men dessa timmar som det var hos oss, var en bra övning i alla fall för våran lilla piraya. Att man måste ta det lite lugnt när man träffas inomhus.

Det blev ett race i soffan och i trädgården.


En Whisky som började bli trött och verkligen hade tröttnat på våran Ixa. Han ville bara sitta på en stol som vi vuxna.



Och det tyckte våran lilla piraya var tråkigt. Hon är fortfarande valp och kör racet, fullt ös medvetslös 😆.

8 kommentarer:

  1. Sitta prydligt på en stol är ju hopplöst tråkigt om man frågar en valp! Nej, full rulle ska det vara :D

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är väl så 😂.
      Fortsatt fin söndag till dig med.
      Kram

      Radera
  2. Haha, minen på Whiskey var ju väldigt talande. Syns hur trött han är på yrvädret. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu skojar vi inte längre 🤣. Man skulle velat i denna stund att han kunde ha pratat 😉😁.

      Radera
  3. Hänga upp en tvätt i solskenet lät hur underbart som helst måste jag säga, snacka om vårfeelings

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här hängs tvätten upp ute året runt 😉😀. Så det är vår och sommarfeelings varje gång.

      Radera
  4. Hahaha! Ja, det är som att bli småbarnsförälder på nytt! Men mysigt är det att ha hund. KRAM Anna Channal

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite så är det faktiskt, men supermysigt ändå 😀.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.