2023-03-19

Våran lördag

 

Jag och Ixa tog en promenad ner till havet på morgonen. Vädret var inte så strålande, men man kan inte få solsken varje dag. Inte ens här där vi bor.

Ångrar att jag inte hade ett längre koppel med mig. För att rejsa runt i sanden och jaga de bruna bollarna som flutit in från havet tycker Ixa är jätteskoj. Men att släppa henne lös där på stranden ville jag inte. För jag var inte på våran hundstrand, utan på Cala La Moscastrandenden, den vanliga badstranden. Där får inte hundarna bada, inte under högsäsongen i alla fall när det kryllar av folk. 

När vi kom tillbaka åt vi frukost och sedan rullade dagen på i sin vanliga takt. Vädret var växlande, lite regn, mulet och en gnutta solsken. Vi gjorde inte många knop utan höll oss hemma.

Gubben skulle upp till flygplatsen på kvällen och hämta våra andra svenska grannar som vi har mitt emot oss. Han var tillbaka igen när "Let´s Dance" hade börjat. 


Godmorgon till en ny dag.


De här bollarna är kul att jaga. Det är Neptunigräs och du kan läsa här om det.


En enkel pastarätt mitt på dagen fick det bli. Eftersom gubben skulle åka iväg till flygplatsen.



Snart kväller.

6 kommentarer:

  1. Vilka spännande bollar att jaga :D Visst är det bra med ett längre koppel eller lina. Vi har bara en spårlina men den är för lång. Får nog investera i en annan.

    Önskar en god söndag nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de är skoj tycker hon.
      Vi har sagt gubben och jag till varandra. Tänk om man vetat att man skulle bli hundägare igen, då hade det varit bra med spårlinorna som vi hade 😉😃.
      Fin söndag till dig med.
      Kram

      Radera
  2. Det kom till och med lite regn minsann. Ha en fin dag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det gjorde ju det ☂.
      Detsamma 😃.
      Kram

      Radera
  3. Åhhh första bilden! Såå vackert! Våren segar sig på här i Sverige, det är ömsom vår, ömsom vinter - bara att stå ut!!!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju det tyvärr, bara att vänta på den. Men när den kommer är det ljuvligt.
      Ha en ny och bra vecka.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.