2023-03-29

Glödande mobil

 

Vi chansade på en kortare biltur igår med, och det gick vägen faktiskt. Vi åkte till allmänningen så att hon fick springa lös och nosa omkring överallt.

Som vanligt skulle jag ta upp mobilen och knäppa ett kort eller kanske två. Men där jag trodde att jag stoppat ner mobilen var det tomt. Jag grävde i genom hela ryggsäcken, men min mobil fanns inte.

Då började hjärnkontoret att jobba febrilt från när jag tog ryggsäcken i köket tills vi gick till bilen och hoppade in i den. Vi hade även en soppåse med som vi slängde på vägen i en containern. 

Men tyvärr så blev det inte något bättre av allt tänkande, utan tyvärr lite mera småstressande av vart jag nu hade lagt/tappat den istället.

När vi kom hem igen, gick jag med raska steg mot vårt hus och öppnade grinden. Och vad var det jag såg med en gång. -Jo, min mobil mitt i solen och i stolen bredvid trappan upp till dörren. Jag la den där när jag bytte soppåsen mot Ixa:s koppel med gubben innan vi öppnade grinden och gick iväg, kom jag ihåg då. Den var så varm så det knappt gick att hålla i den. När jag försökte öppna mobilen kom ett varningsmeddelande upp på displayen. Att några appar satts i viloläge och att batteriet var överhettat och att jag skulle vänta tills mobilen svalnat.

Så jäkla skönt att ingen hade norpat den, där den låg så synlig för alla som gått förbi. Och att den inte gick sönder i värmen. För när den hade svalnat var den som vanlig igen.


Morgonpromenaden gick över i ljus innan vi var hemma igen.


Skördade lite krasse till äggmackan som vi åt till frukost.


Ixa intog min plats när jag skulle ta kort på middagstallriken. 


Piffade upp ett par slip-in när jag satt i solen.


Med några korsstygnsblommor.



På vår kvällspromenad gick vi och kollade till vattningen hos våra vänner. 

8 kommentarer:

  1. Det är så onödigt jobb och utgifter om man blir av med mobilen. Grattis till att du hittade den. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen, det finns roligare saker att lägga pengarna på.
      Kram

      Radera
  2. Vilken tur att mobilen inte var stulen. Hade varit trist att köpa en ny.

    SvaraRadera
  3. Vilken tur att mobilen fanns kvar och att den dessutom inte hade fått totalt värmeslag. Tillfället gör ju tjuven men ibland ska man ha turen på sin sida.

    Önskar en fin onsdag nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var helt enkelt min turdag 😉😁.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  4. En mardröm skulle det vara att förlora sin mobil! Där har man ju så mycket information. Tur att du glömt den hemma!
    Söta tofflor! Och Ixas öron är stående nu!

    Ha en fin dag.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stämmer, där finns det mesta numera i mobilen 🙈. Så jag är glad att jag inte hade tappat den.
      Tack 😊.
      Ja, nu är de det 👍. Och jag hoppas det inte blir ett bakslag.
      Kram och detsamma till dig.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.