2022-02-11

En vanlig torsdag

 

Vi körde på mulet väder igår med. Det vände inte förens långt in på eftermiddagen, då kunde solen äntligen titta fram ett tag.

Vi skulle handla igår och jag tog mig en promenad ner till Mercadona, så fick gubben komma och hämta mig när jag var klar. Precis som vi gjorde när vi hade lockdown och inte fick åka ihop i bilen. Då gick jag hem efter handlingen också, men inte igår. Då satte jag mig i bilen när jag lyft in påsarna i bilen.

Sedan for torsdagen iväg med rekordfart. Precis som dagarna har en tendens att göra nu för tiden. Vi åt mat, spelade lite kort och såg på tv:n. Vi hade missat "Husdrömmar" som börjat igen och även "Hundra Procent Bonde" som vi såg ikapp på.


Tog ett kort på den gråa himlen från takterrassen när jag hängde tvätten.


Tur att tvätten torkar ändå när vädret inte levererar solsken.


Ett berg med raggmunk till middag. Hur svårt kan det vara att göra raggmunk till två personer 🙈.


Fläsk och lingon till såklart.


10 kommentarer:

  1. Nu är jag allt trött på att se femtio nyanser av grått. Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig full ut 😒.
      Ja, nu vill vi ha lite färg på himlen igen.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  2. Oh så gott med raggmunk👍 går bra att frysa in. Trevlig fredag till er.
    Birgitta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi blev så sugna på det.
      Här fryses inget 🙄 utan de åker in i kylskåpet. Sedan kan man ta en lite då och då 🙈.
      Ha en fin helg du med.
      Kram

      Radera
  3. Eftermiddagen blev jättehärlig på terrassen! Fast den förväntade solen är lite blek idag igen...
    Mmmm... Raggmunk som är så gott!

    Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi får hoppas att den tittar fram lite mera idag.
      Ja det är mycket gott 😋.
      Fin fredag till er med.

      Radera
  4. Här hos oss blir det oftast så att maten räcker till fyra men det gör i och för sig inget. Då blir det matlådor till husse måndat - onsdag vilket fungerar utmärkt.
    Hoppas solen hittar till er.

    Kram och god fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi äter ofta restmiddagar här i huset med, och det är okej. Men man borde ha lärt sig efter så många år.
      Ja det får vi hoppas.
      Härlig fredag till dig med.
      Kram Carin

      Radera
  5. Tänk, raggmunk med lingon är en av mina favoriträtter! Gärna lite knaperstekt sidfläsk till. Mums!

    Trevlig helg och KRAM! Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är det här med.
      En fin helg till dig med.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.