2022-02-12

Tjohooo, då var det fredag

 

Gubben hade en tid att passa på sjukhuset vid middagstid. Han hade en tid för att kolla sina lungor. Inget som han själv har bett om, utan något som hjärtläkaren bestämt att han skulle. Besöket gick snabbt. De mätte hans lungkapacitet med och utan luftrörsvidgande.

Jag tog en löprunda från sjukhuset och hem, eftersom jag inte kände att jag hann att ta den på morgonen. Kändes lite konstigt att springa när hela stan har vaknat till liv, trafik och människor överallt mot när jag tar mina morgonrundor.

När jag kom hem hoppade jag in i duschen och sedan gick vi upp till Waldemars och tog en öl och körde lite fredagsfeeling. På vägen hem gick vi in på järnhandeln och köpte järntillskott till blommorna.

Hemma igen fixade jag ny ingefärsshot och så testade jag att göra egen havremjölk. Det var plättlätt som Pia skrev till mig. Men i morse när jag skulle skumma mjölken till min mega kopp med kaffe, så gick den inte att skumma. Vet inte om jag gjort något fel, eller om det inte går med hemmagjord havremjölk.

Fredagskvällen blev vid tv:n. Vi såg såklart på "På Spåret" och "Carina Bergfeldt". Sedan hoppade jag i säng.


Igår gick det snabbt på sjukhuset.


En dagsrunda hör inte till vanligheterna.


En varsin öl och en skål med goda oliver till.


Handlade järntillskott till blommorna i järnhandeln.


Blev inte bra tyckte jag.


Men det här kan jag, och den blev bra.


Bakad potatis, vet inte hur länge sedan det var som vi åt det. Men igår var det dags, och det blev en krabbsticksröra som den fylldes med.



Var ju på Skandinaviska i veckan och vem kan gå förbi godishyllorna där om man är en godisråtta. Så två påsar Ahlgrens bilar blev det. Salta och vanliga, som blev fredagsgodiset till tv:n.


14 kommentarer:

  1. När jag gjorde ingefärsshot för ett par gånger sedan så ställde jag durkslaget i vasken och hällde allting rakt ut i avloppet. Jag hade nog lagat spagetti nyligen och var något disträ. Blev så sur på mig själv. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. 🙉🙈 Inte kul när man får ett sådant hjärnsläpp. Fattar att du blev sur 😟.
      Kram

      Radera
  2. En bra fredag får man väl säga.
    Önskar dig en fin lördag nu!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Det fredagsgodiset skulle C gilla ;)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ahlgrens bilar är en favorit hos både mig och gubben.
      Kram

      Radera
  4. Solen lyser inte hela tiden över Spanien, vilket många tror. För oss som bor där längre kan molnigt väder var en befrielse.
    Mycket god mat du i dina inlägg, inspirerande.
    Svenskt smågodis, älskar det.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej den gör ju inte det, och jag kan hålla med att molnigt kan vara skönt nån gång ibland.
      Finns inget som slår svenskt godis.
      Fin helg till dig med.

      Radera
  5. Tack för länken. Jag skummar inte så jag vet inte om det inte fungerar. Synd. Verkar ha varit en toppenfredag ändå. Kraaaam pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tog havremjölken till gröten istället än till kaffet. Och där funkar den jättebra 👍.
      Kram

      Radera
  6. Bakad potatis och Ahlgrens bilar! Mums! Livets goda :) Fredagar är alltid bäst!!!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blev ett riktigt fredagsmys.
      Kram

      Radera
  7. Skönt när det går snabbt vid sjukhusbesök. Hoppas det blev ett bra resultat också.

    Så blommorna vill också ha sig ett järn emellanåt alltså... ;-)

    Dom salta bilarna är också goda, men dom skräpar väldigt mycket.

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  8. Ja det är toppen.
    Ja de har fått en ovana och vilja det för att må bra 😀.
    Man får stoppa in dem snabbt i munnen.

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.