2022-02-03

Mittiveckandagen

 

Eftersom det var strålande väder igår med så blev vi hemma och bara njöt av dagen.

Jag lade mig i solen och läste bok ett bra tag. Sedan åt vi middag på takterrassen som vi inte gjort sedan november tror jag.

På seneftermiddagen tog gubben en bensträckare i soffan, och jag tog fram vattenfärgerna och satte mig på altanen och kluddrade lite. 

På kvällen efter att vi spelat lite kort kollade vi på resor till Sverige. Och vi slog till på en som var bra i pris. Så nu har vi en vårresa bokad och klar.

Innan sängdags blev det några avsnitt på serien som vi kollar på nu "Lupin" på Netflix.



Blev lite vått i vått. Lugnande och rogivande att bara leka med penseln på blött papper.

10 kommentarer:

  1. Visst är det rogivande att måla akvarell. Jag tycker så mycket om den mjuka färgskalan som man kan få fram. Målade lite akvarell i samband med lärarutbildningen men nu var det länge sedan.
    Så skönt att kunna äta på terrassen.

    Ha en härlig torsdag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är rogivande.
      Härligt att det är på G med värmen igen så man kan göra det.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  2. Så fin akvarell du gjorde. Kram

    SvaraRadera
  3. Vad fint du målat! Du är en "all-konstnär", mycket kreativ!
    Jag har inte målat sedan jag gick i skolan, och mer eller mindre avskydde vattenfärger... Jag har en vän som är konstnär och målar både akryl, olja och akvarell och hon är fantastiskt duktig! Jag tänker ibland att jag också skulle "våga mig på" att måla lite, kanske med akryl eller olja...bara "kluddmåla"... för det ser lite kul ut! Men jag ska nog inte dra igång med flera projekt/hobbyer just nu ;)
    Mysigt med Sverige-resa inbokad. Nu hoppas vi att läget bara går åt det bättre här när man öppnar upp i nästa vecka...
    Kram/Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tycker det är kul att prova på. Har testat i olja och akvarell med. Kul att bara kludda lite även om det inte blir något av det.
      Jag har ju lite svårt att bara hålla mig vid en hobby sak 🙈, tyvärr.
      Det känns bra och kul att det är inbokat en resa nu och vi får hoppas att det går åt rätt håll med covid med.
      Kram

      Radera
  4. Fint! Ja det är avkopplande att måla och att sitta i solen och njuta är inte så stressigt det heller. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej inget av det är stressigt precis och det är skönt.
      Kram

      Radera
  5. Haha! "Bensträckare i soffan"? Det var en variant av bensträckare som skulle passa mig utmärkt :-D
    WOW! Vad konstnärligt lagd du är - fantastiskt fin målning!

    Ha en skön fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu ska du inte vara så där petig med ordvalet 😉. För han tog sina ben och sträckte ut dem i soffan 😁 och då blir det en bensträckare 🤔 eller???
      Tack.
      Ha en fin fredag ni med.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.