2022-02-09

Nu blev det gjort

 

Tog mig en liten promenad när jag gick till Skandinaviskabutiken för att handla sirap. Nu blev det inte bara sirap (som vanligt) utan lite annat kom med hem i påsen med.

När jag var tillbaka tog jag tag i fönstren. Nu har jag tjatat om dessa fönster ett tag, att jag måste tvätta dem. Men så har det kommit en regnskur och jag har sluppit det då.

Men igår så tog jag fram grejerna och tog tag i det. Vi har inte många fönster men det som är tråkigast att tvätta, det är glaspartiet på altanen.

Det är så in i hoppsan svårt att komma åt ordentligt eftersom vi har järnstaketet kvar utanför. Men nu är det gjort och det är bättre än innan i alla fall. 

Efter fönstertvätten bjöd vi in våra svenska grannar på fika. De kommit ner igen och ska vara här någon månad eller mer.

Ordentlig middag det hoppade vi igår. För jag hade köpt svensk varmkorv på skandinaviska. Så det fick bli korv med bröd som vi åt lite senare innan det var dags att sätta sig vid tv:n.


Äntligen tvättade.


Korv med bröd är inte fel alls när man inte orkar stå i köket och fixa till något.



Hade en deg som stod och jäste hela långa dagen. Klickade bara ut degen på plåten (orkade inte forma). Vi tog oss ett provsmak senare på kvällen och de gick att äta. Morotsfrallor är det.

8 kommentarer:

  1. Putsa fönster är så tråkigt men blir så fint. (Jag har egen fönsterputsare 😉). Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter toppen 👍 Jag har en 🙄😀 som får hjälpa mig när jag inte når.
      Kram

      Radera
  2. Vissa saker är helt enkelt väldigt sköna att få gjorda. Våra fönster är alldeles gräsliga efter stormen.
    Husse bakar ofta morotsfrallor och visst är det gott.

    Kram och god onsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så är det. Och det är ju roligare att se ut genom ett rent fönster än ett prickigt.
      Ja de blir så saftiga och goda.
      Detsamma.
      Kram

      Radera
  3. Haha vi tog varsina två wienerkorvar igår framför TV’n! Piffade upp dem med bostongurka och Johnnys sötstarka senap👍🏻Gott! Mysigt att ni har ett så stort umgänge i Spanien. Tror det blir på ett annat sätt när man bor som svensk där ni bor. Här ser vi inte våra grannar förrän i april!

    KRAMAR Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här var det Johnnys sötstarka senap också.
      Jo det är klart att det blir på ett annat sätt här.
      Kram

      Radera
  4. Duktigt jobbat med fönstren! Jag har gruvat mig i form för det lääänge och inte kommit till skott ännu. Löjligt egentligen för det går fort att tvätta dom, det som tar tid är att faktiskt sätta igång.
    Haha! Känner igen det där med att det kommer med fler saker från affären än man tänkt sig. Igår skulle jag bara köpa bregott på Scandigo men det slank med en Polly-påse också :-)
    Nu blev jag grymt sugen på varmkorv...

    Ha en fin dag! Fast var är den utlovade solen???

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan det finnas någon som älskar att tvätta fönster 🤔 tror inte det. Förutom fönsterputsare då, eller????
      Här åkte 2 påsar bilar ner i påsen med.
      Ja var sjutton är den 😮.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.