2022-02-20

Det var lördagen

 

Vädret såg verkligen inte så kul ut när jag tittade ut genom fönstret när jag vaknade. Det skulle blåsa som sjutton enligt väderprognosen, men det gjorde det INTE, men det var mulet.

Men när vi satt där i soffan och kollade på OS-sändningarna så började vädret sakta att ändra på sig. Jag såg solen kika fram och våra små flaggor fladdrade bara lite lätt i vinden.

Så det blev ändrade planer här i huset. För är vädret okej, kan man gott vara ute i det med. Så jag dressade om och tog min lördagspromenad genom marknadsgatan och mötte upp gubben på Sunny Corner.

Där satt redan Carolin, Fredrik, Annica och Christer vid ett bord. Så de makade ihop sig så jag och gubben fick plats där med.

När vi satt där på Sunny Corner så började det att blåsa mer och molnen började att hopa sig och det blev mörkt på himlen och den vackra blå färgen försvann igen.

När vi kom hem var vi lite småfrusna och satte på gasolvärmen på altanen när vi satt där. Vi åt mat och satt och myste ett bra tag innan vi bytte plats till soffan och såg på tv:n. Vi kollade på det vi missat under veckan och sedan på den nya Beck filmen innan vi hoppade i säng.


De mörka molnen började att skingra sig när jag gick mot marknaden.


Och när jag kom till gubben och min mötesplats var det bara blått på himlen.

Men efter ett tag var himlen som på morgonen igen.


En sallad och ungsrostade spritärtor.



Kollade på tv:n på kvällen.


10 kommentarer:

  1. Jäklar vad det blev kallt i vinden när vi gick hem, men vi fick lite sol iaf. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man var ju klädd för sommarvärme så lite kyligt om benen blev det allt.
      Kram

      Radera
  2. Vilken bra dag trots att vädret inte var helt pålitligt.

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera
  3. Vi hade också rustat för ovädret, men som tur var blev det ju inget.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är skönt att det kan växla så snabbt här.
      Kram

      Radera
  4. Ja TÄNK att bara kunna sitta ute! Här får vi nog vänta några månader till...nordanvinden blåser friskt runt husknuten! Härliga bilder!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har sett och hört vilket bakslag som ni fått där i Sverige.
      Kram

      Radera
  5. Snart är det måndag och OS är slut och jag har sportlov! Vitt med snö har vi också!

    Fin vecka till dig! KRAM Anna

    SvaraRadera
  6. Vädret kan verkligen växla snabbt, det gäller att passa på att gå ut när himlen är som blåast :-)

    Ha en fin start på veckan!

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.