2022-02-01

Vi var hemma

 

Vi var hemma igår och plockade och städade lite på gården. Tog bort visset och kastade några växter. Sopade i vår gång utanför hos oss och myste i det fina vädret.

Jag tog och sopade takterrassen och tog bort höljet som vi haft över våra möbler som står ute där uppe. Nu hade höljet suttit där sedan vi åkte till Sverige i december. Och det kändes att nu var det dags att plocka bort det.

Ja, det kanske man skulle ha tänkt på att det såklart hade blivit kondens under det. Så plädarna vi har på våra dynor var svartprickiga (mögel). Men vi får hoppas det går bort när vi kör dem i tvättmaskinen.

Efter vi var klara slängde jag mig i en solstol och läste några sidor i min bok. Så skönt att bara ligga där och njuta av värmen.


Fick sopa bort löven i gången så man får fint utanför sin dörr.


Både rabarbern och vitlöken växer.


Även chilin som gubben tagit hos S & A


Hade fiskburgare kvar sedan helgen. Så det fick bli vår lunch.


I år är det citronträdets tur att få byta upp sig en krukstorlek.


Bara att kasta höljet som gått sönder av väder och vind.



Det blev enkelt men gott till middagen. Det blev pasta med kalkonfilé i chilisås.

10 kommentarer:

  1. Vad fint rabarbern har tagit sig!
    Håller tummarna att tvättmaskinen fixar till plädarna.

    Ha ännu en fin dag i solen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får väl spruta på lite fläckborttagningsmedel med, som hjälp på traven.
      Detsamma till er.

      Radera
  2. Trist med mögel :(
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tyvärr blir det lätt fukt under men jag hoppas att det går bort i tvättmaskinen. Här får överdraget vara på några månader till misstänker jag.

    Ha en härlig tisdag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man borde väl ha tänkt lite längre kanske 🤔🙄.
      Ja det förstår jag att de får.
      En härlig tisdag till dig med.
      Kram

      Radera
  4. Vad härligt att se allt som spirar i krukorna och tänk att ni har rabarber.
    Kram Monika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är så skoj när man ser att sakerna tar sig.
      Vi är jätteglada att rabarbern har tagit sig så bra.
      Kram

      Radera
  5. Just nu skriker min själ efter en solstol! När jag blir pensionär vill jag hyra ett hus nere på spanska solkusten under denna tid, jan-feb. Lyckost!!

    KRAMAR Anna

    SvaraRadera
  6. Ja det finns att hitta på om man vill. Härligt med sol och växtlighet. Jag skulle vilja veta om ni beskär/klipper citronträdet och i så fall hur? Kraaaam Pia

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.