2022-02-26

Det blev inget regn

 

Vid 11-tiden igår kom Ulrika och hämtade upp mig. Vi skulle göra en sväng borta på La Zenia ihop, kolla lite i affärerna och kanske köpa något.

Det var precis lagom med folk först. Men eftersom vädret inte var tipptopp för att hänga på stranden igår, så ökade mängden av folk efter ett tag. Men då var vi klara och nöjda och åkte där ifrån.

När jag blev avsläppt hemma igen gick jag bara in och hämtade gubben och sedan åkte vi ner till Mercadona för att handla hem lite basvaror för kommande vecka.

Sedan fortlöpte dagen i ett lagom tempo. Vi käkade, pratade såklart om Ukraina, spelade spel och till sist blev det tv:n innan läggdags.


När jag klev upp efter 07.00 såg jag i väderappen att den visade 97% chans till regn.


Så jag gick upp på takterrassen och plockade undan alla dynor som vi har ute, innan regnet skulle komma.


Sedan var jag här och kollade i affärer med Ulrika. 


Jag och gubben åt och pratade om det otäcka i världen just nu.



Ja, så spelade vi spel också. Men det var visst inte min dag igår.


10 kommentarer:

  1. Du vinner nog nästa gång :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi får hoppas på det 😉😀.
      Kram

      Radera
  2. Ja, regnet uteblev och vi satt rätt skönt ute på terrassen och åt vår lunch som vi hade hämtat hem från Svensken på hörnet :-) Finns rester kvar så vi kommer nog att överleva denna dag också :-D

    Just nu skiner solen lite försiktigt så nu är det vår tur att ta oss till Mercadona.

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ibland har vi tur (eller oftast) med vädret.
      En fin lördag till er med.

      Radera
  3. En bra fredag får man väl säga även om vädret inte var helt optimalt.
    Man behöver verkligen prata om vad som händer i världen och nu hotar ju Putin även Sverige på sitt sätt. Galenskap helt enkelt.

    Kram och god lördag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag klagar inte, även om det inte var solsken.
      Verkligen, och är det någon som är galen så är det Putin.
      Detsamma.
      Kram

      Radera
  4. Skönt med ett litet vårregn ibland :) Ja världen är märklig och oviss...jag letar vårtecken och försöker tänka positivt. Allt löser sig nog...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi får verkligen hoppas att det blir ett slut på det som håller på nu.
      Kram

      Radera
  5. Än så länge har regnet uteblivit så jag vågade köra en maskin tvätt imorse. Men visst är det en galen värld vi lever i ��
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror jag ska våga mig på det också i morgon.
      Fy sjutton så otäckt det är nu.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.