2022-02-02

Härlig tisdag

 

Gav mig iväg på löprundan innan solen stigit upp. Tycker det är mysigt att springa och se dagen hur den börjar att vakna till liv. Både med ljuset och allt annat runt omkring, så som folk och transportmedel som det bara blir fler och fler av desto ljusare det blir.

På förmiddagen åkte vi ner till Mercadona. För jag skulle komplettera med lite grejer till middagen som vi skulle bjuda våra gäster på senare på dagen.

Vid 17.00 kom Chatarina och hennes väninna som är hos henne nu. Det blev en mysig kväll som gick alldeles för fort som vanligt när man har trevligt.


Det går snabbt när ljuset börjar komma.


    Nu är det sista gången som jag klipper och byter vas till dessa nejlikor. Köpte de på marknaden i början av januari. Inlägget kan du se här.


Vi fick en present. 


Glömde helt att ta ett snyggt kort på upplägget av maten som vi bjöd på. Men det var en Boeuf Bourguignon på mitt egna lilla sätt och potatismos till.



Till kaffet blev det en supergod laktosfri glass. Tror det är mango och hallon i den.

14 kommentarer:

  1. Det var ingen dålig middag det men ni äter ju alltid gott!

    Kram och god onsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och grytan blev bra även om jag svävade ut lite från receptet.
      Detsamma till dig/ Kram

      Radera
  2. Härligt när ljuset kommer tidigare och stannar längre :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Otroliga nejlikor! Det kallar jag hållbart. Och så visar du god mat... som vanligt!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är inte klokt så länge de har stått dessa nejlikor.
      Tack snälla du.
      Kram

      Radera
  4. Grytan ser supersmarrig ut däremot föredrar jag ett luftigare mos. Moset blir lätt klistrigt och lite segt när man använder mixerstav.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte också att moset blev lite klistrigt, men det tyckte inte gästerna 😀. Och en sådan där stomp som mamma hade till att göra potatismos och rotmos med har jag inte sett här i någon butik.
      Kram

      Radera
  5. Gillar dina matbilder här och på inläggen nedan.
    Cava är inte heller helt fel.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du och Cava är gott.
      Ha en fin dag du med.

      Radera
  6. Så vackra nejlikor! Ser nästan ut som dill!! Gryta = gott!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst gör de.
      Håller med dig, gryta går alltid hem.
      Kram

      Radera
  7. Att man kan få in "springa" och "mysigt" i samma mening är ett mysterium för mig. Annars såg allt trevligt och gott ut :-)

    Ha en fin torsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kallas trolleri 😁 eller kanske är det ren skär magi 🤗.
      Fin torsdag till er med.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.