2022-02-08

Första dagen på veckan

 

Jag tog min morgonrunda och sedan åt vi frukost när jag kom tillbaka igen. Efter alla sysslor var klara var det dags att sticka iväg bort till vårdcentralen.

För hör och häpnad, så fick gubben ett telesamtal i fredags att han skulle infinna sig på vårdcentralen 12.30 på måndag för att ta ett PCR-test 😮.

Vi som hade tänkt att åka bort och ta det där testet på drop in på sjukhuset istället. När det blev ett sådant strul när gubben skulle försöka beställa en tid för det på vårdcentralen.

Gubben var där i god tid och fick vända i dörren med en gång. De som ska PCR-testas ska komma till vårdcentralen 14.00, för då tar de dessa prover på baksidan om vårdcentralen (precis som förra gången).

Åka hem igen hade vi ingen lust med utan vi gick till närmsta café och tog en kaffe och macka istället. Sedan satt vi där ett bra tag innan vi gick tillbaka till bilen och väntade den sista tiden.

Efter att testet tagits åkte vi till en Chino-butik som har 30% på allt i hela affären. Vi skulle kolla på en ny stol till gubben att ha med oss till stranden. En lite högre modell än de vi har nu.

Men vi hittade ingen som föll oss i smaken och vi tyckte också att priserna var lite väl höga på strandstolarna. Jag själv hittade lufttorkad lera och makramégarn som jag köpte.

När vi var hemma igen och jag skulle stoppa in leran i mitt pysselskåp, fick jag se prislappen på leran som jag köpt här hos oss i Chinobutiken.

Det är samma märke på leran och jag har gett 2€ tidigare. Den jag köpte igår fick jag ge 2,95€ för minus 30% och det blir 2,07€. Fula trix som affären gör. De har rabatt på sakerna som de smyghöjt för att tjäna på affären ändå. Så det var väl tur att vi inte slog till på någon ny strandstol.



Startade upp den nya veckan.


Bara att vända i dörren på vårdcentralen.


En kaffe och macka och sedan sitta och titta på folk är rätt skoj.


Den blåa bilen parkerade mitt på gatan i fel körriktning och låste in den röda bilen. Han i den blåa bilen gick ur för att prata med en som satt på samma café som vi satt på. Min gubbe hojtade på killen i den blå bilen att de i den röda bilen ville komma ut. För de i den röda bilen verkade inte våga säga till.


Tog ett kort på havet innan vi gick tillbaka till vårdcentralen.


Efter Chinobesöket i stan åkte vi hem.


Jag tjänade inte ett skit på detta köp som jag gjorde i affären. Utan jag förlorade på det istället.

14 kommentarer:

  1. Tur att du förlorade så lite trots allt. 👍

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var väl inga pengar, men sättet att lura folk på är inte okej.

      Radera
  2. Jaa inte skall man tro på att någon affär har sk rea.
    Allt är inbakat omräknat o uträknat på alla sätt under hela året.

    Fint att besöket gick bra o snabbt.
    Ha en fin dag. 🤗

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, så är det nästan alltid.
      Ja det var skönt att det gick fort. Och denna gången petade de bara upp pinnen i näsan till hjärnan 🙉😲 på gubben. De var inte nere i halsen och grävde.
      Detsamma till dig.

      Radera
  3. Sitta och titta på folk är ett trevligt tidsfördriv :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det kan vara megakul 🤗 ibland.
      Kram

      Radera
  4. Konstigt att han fick en tid till 12:30 när han inte fick komma in för testen förrän klockan 14... Men, men. Man slutar aldrig att förvånas över hur vissa saker (inte) fungerar i det här landet.
    Visst har dom fula knep för sig i affärerna! Det är så trist när man känner sig lurad...

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man har liksom slutat att bli förvånad på saker som inte stämmer.
      Ja visst blir man. Många bäckar små gör en stor å.
      Detsamma

      Radera
  5. Vissa vitvaru- och elektronikföretag är ju kända för att göra så med priserna även här. Om jag inte missminner mig så är en ny lag på gång vilket innebär att priserna inte får höjas en månad innan det blir rea. Om det får effekt eller inte låter jag vara osäkert... Tur att förlusten inte blev så stor i alla fall!

    Kram och god tisdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. På vitvaror kan det bli många kronor när de kör med dessa fula trix.
      För mig var det ingen fara 😉.
      Detsamma, kram

      Radera
  6. Många turer innan det där PCR-testet blev klart ;)
    Fy, vad fräckt av butiken!v Men det har ju förekommit här med hos vissa elektronikaffärer har man hört, just vid mellandagsrea och framför allt vid Black Friday, då höjs priserna först och sen är det rea... Bluff är vad det är, och verkligen inte okej!
    Kram och ha en fortsatt fin tisdag!
    /Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Några timmar blev det att vänta. Men vi satt inte sjön. Vi satt vid havet 😂.
      Lite trist med dessa fultrix de kör med ibland.
      Fortsatt fin tisdagskväll till dig med.
      Kram

      Radera
  7. Det där med REA är i stort bara buffel o båg! Inköpspriset är så billigt så de vinner även på reapris. Men det är ju en skön känsla att man gör en bra affär i alla fall =) ÅHHH vad jag längtar efter att ta en fika ute och bara få sitta och titta på folk. Vacker vy!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så är det 😀.
      Ni får väl boka en resa i påsk istället. När ni inte kommer iväg nu.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.