2022-02-05

Fredagsfeeling

 

Jag började morgonen med en promenad ihop med Ulrika nere vid havet. Vi såg solen (snabbt😯) stiga upp och starta vår fredag till något vackert och bra. Tänk att soluppgångar och solnedgångar kan göra en så euforisk varje gång.

Sedan blev min och gubbens fredag lite "relalalaxa" som Just D sjöng en gång i tiden.

Vi tog vår fredagsdrink på takterrassen och satt och myste i solgasset tills det började att kurra i våra magar.

Middagen hade skaldjur på menyn igår. Gratinerade musslor, räksallad och lite Cava till det.

På kvällen blev det givetvis "På spåret" och "Carina Bergfeldt" som vi tittade på.


Sakta men säkert stiger den upp ur havet.


Sedan går det snabbt som sjutton för den att komma upp på himlen.


En jordgubbsdrink blev det.


Mitt egengjorda uppläggningsfat kom till användning.



Sedan åt vi och blev proppmätta båda två.

8 kommentarer:

  1. Visst är det magiskt med soluppgångar och solnedgångar!
    En lika god middag hos er som vanligt.

    Kram och ha en fin lördag nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är det verkligen.
      Fin söndag får jag väl säga då.
      Kram

      Radera
  2. Låter härligt med en promenad vid havet.
    Jg tog en promenad längs sjön med en väninna på förmiddagen. Iklädd tjock jacka, mössa, vantar och tjocka kängor. Lite annorlunda, men skönt.
    Mycket god mat. Gillar all mat du visar och förvånas övar att du kommer ihåg att ta foto, något jag ofta glömmer.
    Fortsatt trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sjö eller hav, promenaderna blir lika rogivande i alla fall.
      Det är väl det jag nästan bara kommer ihåg att ta kort på ibland 🙊🙈.
      Detsamma till dig.

      Radera
  3. Så vacker soluppgång! Fatet med musslorna var också synnerligen vackert, du är så kreativ och duktig :-)
    Vi kollade också På spåret och det gick verkligen skitdåligt för oss denna gång...

    Ha en skön söndag (här regnar det nu...).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var svårt men gubben klurade ut en del på höga poäng.
      Inte här och jag hoppas det uteblir för jag har hängt tvätt.
      Fin söndag till er med.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.