2022-02-17

Att göra listan betades av

 

Igår var det en sådan där dag när vi betade av lite från "hacer la lista" om man nu säger så 🤔 på spanska. 

Jag gjorde min morgonrunda. Körde en maskin med svettiga träningskläder 🤢. Vi åkte och kollade till blommor och hus. Var på Chinobutiken och köpte nytt glas (som jag hade pajat) och en 70 kruka för att plantera om vårt citronträd. Vi gjorde även nya nycklar hos järnhandeln. Och till sist var vi på sjukhuset 😮 igen, för gubben hade en tid där.

När vi kom hem från vår runda fixade jag maten och sedan satt vi och njöt på altanen tills mörkret kom.


Månen lyste så vackert när jag stack iväg på morgonen.


Nu blev det inte bara ett nytt glas och en kruka på Chinobutiken. Vem kan motstå kokosnötsskålar som är såhär vackra inuti. Inte jag i alla fall 🙄.


Det var denna maskin som gubben hämtade på sjukhuset.



En snarkmaskin. Han har haft en sådan tidigare för många herrans år sedan när vi bodde i Sverige. Men även här har tekniken gått framåt. Den han hämtade igår är en liten och ljudlös maskin mot den han hade för flera år sedan. 

8 kommentarer:

  1. Finns mycket fint porslin i kinabutikerna :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas för din skull att även snarkningarna är ljudlösa men risken är väl liten. 😉

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är de som är finessen med denna maskin, han kan inte snarka 🤗👍.
      Så nu är det bara jag som hörs om nätterna
      🙉🙈.

      Radera
  3. Vilka fina skålar!
    Och hoppas snarkmaskinen kommer hjälpa!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst var de.
      Det kommer den att göra.
      Kram

      Radera
  4. Det blev en intensiv och effektiv dag för er. Skönt att kunna pricka av så pass många saker.
    Någon snarkmaskin har jag aldrig sett men jag hoppas att denna ska ha god effekt.

    Kram och god torsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det känns bra när man får undan lite grejer från den listan 😀.
      Det hade den förra som han hade, så det får vi hoppas att denna är med.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.