2022-02-27

Marknadsrunda utan öl

 

Inget vidare väder att sitta och ta en marknadsöl i igår. Men jag tog en promenad i alla fall och det fick bli en marknadspromenad. Så det blev den vanliga promenaden på lördagar fast utan något stopp.

När jag hade varit hemma en stund efter jag kommit tillbaka, fick vi se att solen kämpat sig fram bakom de mörka molnen.

Så jag fixade en lördagsdrink och vi satte oss på altanen, för det blåste väldigt mycket ute. Senare blev det middag där ute med innan vi bänkade oss framför tv-apparaten.



De här gympaskorna har säkert hängt här i elledningarna över 7 år. Det är så konstigt att snörena håller tycker jag. 


Här på The Celtic Isle brukar det var hålligång när det är marknadsdag. Men det var stängt igår.


Och på vårt eller våra ställen där vi tar vår marknadsöl satt det inte många ute.



Ingen trafik på våran gata var det heller.


Det blev en skvätt jordgubbs Gin, passionsjuice och en torr Cava i drinken.


Kycklingklubbor och en sallad till dem bestod middagen av.


Efterrätten blev en skål popcorn till tv:n.

16 kommentarer:

  1. Den drinken såg mycket god ut :)
    kram

    SvaraRadera
  2. Så mycket vädret påverkar en. Snart blir det nog bättre. ☀️ Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir det, men det är jobbigt när man är otålig 😉.
      Kram

      Radera
  3. Solen skiner inte alltid i Spanien, men väldigt ofta. Så snart är det nog sol igen.
    Saknar alla dessa marknader när jag är i Sverige.
    Skön söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej den gör ju inte det. Men man är bra bortskämd med den.
      Det förstår jag att du gör.
      Fin söndag till dig med.

      Radera
  4. Här kunde vi däremot njuta av en helt solig dag vilket inte hör till vanligheterna men så skönt :D Vädret blir säkert snart bättre hos er.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har hört och sett att Sverige levererade lite vårväderkänsla nu.
      Finns inga dåliga väder bara dåliga kläder 😉. Bara skönt att gnälla lite 🙄.
      Kram

      Radera
  5. Se det blev ju en trevlig drink hos dig med. Ser frestande god ut
    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  6. Visst blir man lite frustrerad när himlen är grå. Vi är ju bortskämda med sol nästan varje dag. Men både drinken och maten såg god ut. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi är bortskämda med sol, så det är ju därför man blir sur när man ser mörka moln.
      Kram

      Radera
  7. Värsta restaurang hemma hos er! Ska vi byta väder😘 GRÅTT o RÅTT +2!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Njaa, det var väl å ta i 😊. Men jag gillar att fixa och trixa i köket 😀.
      Jag tror jag hoppar väderbytet 😉.
      Kram

      Radera
  8. Vi är nog lite bortskämda med solen här, men nu ser det ut att bli finare igen, åtminstone ett par dagar framöver.

    Ha en fin start på veckan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är ju så och det är svårt att tänka att det är vinter här med.
      Detsamma till er.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.