2022-02-19

Lunch vid havet

 

Vi hade bestämt tid för en lunch ihop med Ulrika och Mats på La Mirada nere vid La Zeniastranden. Så vi tog våra hojar och trampade ner till havet gubben och jag.

Det var tur att vi tog våra tröjor med oss. För igår var inte vinden lika ljummen som dagen innan. Så vi fick stanna och ta på dem innan vi kommit fram till havet.

Det var rätt mycket folk på restaurangen men vi hittade ett bord så vi fick sol ändå. Denna årstid är man superglad att sitta i solen och äta. Det blir tvärtom om några månader. Då är det skuggplats som gäller när man ska äta.

Efter lunchen gick vi ner på stranden för Ulrika skulle ta sig ett dopp innan de åkte hem igen. Hon var inte ensam som badade, det fanns fler friskusar såg jag. Men jag och gubben hoppade badet denna gången 🙈. Ulrika hade termometer med sig och det var +17 i vattnet.

När vi var hemma igen gjorde jag en fredagsdrink till mig och gubben och sedan gick vi upp på takterrassen. Där var det lä och jätteskönt i solen.

När jag stod och lagade mat så ringde mobilen och det var Ellen vårt barnbarn som ringde på Whatsapp. Hon visade ett nytt brädspel som hon hade fått bl.a. Sedan pratade vi en stund innan hon tyckte det räckte och sa, hej då mormor och morfar 🥰.

Vi åt på altanen och hann med ett kortspel innan det var dags att sätta sig och se på tv:n.


En skön liten cykeltur.


Jag och gubben tog friterade boquerones, för det var väldigt länge sedan.


Jag var inte direkt ledsen för jag hade glömt badkläderna, när vinden var så kylig.


Det var lite folk som låg och solade.


Sedan tog vi hojarna och trampade hemåt.


Sedan blev det fredagsmys på takterrassen. Fredagsdrinken och lite nötter.



Fläskkotlett, potatisklyftor i ugn och svampsås av torkad svamp från Sveriges skogar.

12 kommentarer:

  1. En riktigt skön fredag ser det ut som. Här sken solen också men inte läge för cykeltur i isiga väglag. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var en skön fredag och jag är så glad att jag slipper isigt väglag.
      Kram

      Radera
  2. Så gott allt såg ut! Är det 17 grader så hoppar jag tveklöst i :D

    Kram och god lördag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet att du är en riktig friskus. Vi får se om våra badkläder följer med nästa gång ner till havet.
      Kram och detsamma till dig.

      Radera
  3. Boquerones, älskar dem! Ser så gott ut.
    Börjar så smått längta ner till Spanien igen.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det gott 😋.
      Förstår om du gör det nu.
      Detsamma 😀

      Radera
  4. Att sitta på La Mirada och njuta av livet är inte helt fel :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig dag ni fick. Här dröjer det minsann innan vi kan äta nån lunch vid stranden. Men eftersom det är strålande sol och bara nåra minusgrader så blir promenaden härlig idag också.

    Trevlig helg!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte fel det heller.
      Fin helg till dig med.
      Kram

      Radera
  6. Dina bilder värmer min frusna själ!! Maten, solen...ja vi har några månader kvar innan sommaren är kommen här. Ha en härlig lördag och alltid lika kul att kika in till dig :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  7. Visst är det så! Nu letar man sol, om ett tag är det skuggan som gäller igen. Precis samma som att gå på sol- eller skuggsidan av gatorna.
    Boquerones hör inte till mina favoriter...

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.