2022-02-13

Gjorde rundan

 

Det blev en marknadsrunda igår. Vädret var helt okej, precis sådär som man vill ha det med en värmande sol. Jag skulle köpa ett par nya sandaler till gubben. Han har fastnat för ett stånd på marknaden "Calzados Ubeda" som har mycket bra skor i skinn.

Jag köpte lite grönsaker och en kyckling med på marknaden. Hade tänkt att köpa en bukett med blommor. Men nejlikor som jag hade tänkt, de var för utslagna så det blev inga alls.

Men jag gick förbi churrosvagnen innan jag gick hemåt, eller mot marknadsölen. Men igår var bara Sunny Corner öppet, vår krog var stängd. Jag såg att An Sibin som krogen heter var stängd redan i torsdags när jag gick till Mercadona. Men det fanns inga lappar som ger någon information om varför. Vi får hoppas att det bara är något tillfälligt, för det är ett trevligt ställe.

Resten av dagen blev en skön och avslappnad sådan på altanen. Med mat och lite spel innan vi satte oss vid tv:n. Vi såg filmen "The power of the dog". Den var bra, men något saknades. Så den blev ingen höjdare för oss. 


Vädret var toppen.


Här handlade jag gubbens sandaler.


Så en påse varma churros.


Mina inköp på marknaden.


En varsin plocktallrik och ett glas rött till.



The power of the dog.

10 kommentarer:

  1. An Sibin kommer öppna igen den 21 februari enl deras FB-sida :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ser att favoriten kommer att öppna snart igen - skönt! Men det är lite dåligt att dom inte kan sätta upp info om det på själva restaurangen också, ofta får man undra hur läget är, speciellt när tiderna har varit som dom har varit.

    Fina marknadsfynd!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är lite dåligt, för oss som inte har FB 😟.
      Ja, det blev en bra marknadsrunda igår.

      Radera
  3. Härliga bilder, är det fortfarande munskydd som gäller? kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Från och med 10 februari hävdes påbudet på munskydd utomhus, så länge säkerhetsavstånd kan hållas.
      Men i varuhus och mataffärer gäller det fortfarande.
      Kram

      Radera
  4. Inte kul när ställena stänger utan någon skylt om när de öppnar igen. Men så bra att du fick tag på sandaler! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det är det inte.
      Jag visste precis vad det var jag skulle köpa. Eftersom gubben har handlat där förut.
      Kram

      Radera
  5. Så gott det ser ut i solen. Längtar tills vi kan sitta ute och äta. Ni såg filmen! Tyckte mycket om den. Lågmäld och vacker men samtidigt mörk. Han mördade mobbaren. Mamman blev lycklig! Mycket speciell berättelse.

    KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är skönt att kunna sitta ute och äta.
      Ja det var en speciell berättelse, verkligen.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.