2022-02-06

Lördag med lite ändring

 

Det var ju lördag som sagt var igår, och då brukar vi ta en marknadsöl. Men igår var vädret ingen höjdare precis, så vi beslutade oss för att hoppa marknadsölen.

Men jag tog en sväng bort till La Zenia för jag skulle köpa havremjölk (som jag bara hittat hos dem). Såklart tog jag en snabbrundtur in på Primark och som vanligt fanns det en massa nytt på galgarna och i skohyllorna. Men jag var duktig (den här gången) och gick ut tomhänt.

Vid 17.00 kom Chatarina till oss och vi käkade pizza. Sedan gick tiden i rasande fart och helt plötsligt var hon 22.30 och vi bröt upp.


Gråmulet men inte kallt.



Hemmagjord pizza med serranoskinka som topping.

10 kommentarer:

  1. Det såg nästan ut som vår pizza men jag hade även ruccola som topping. En god kombination tycker jag.

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade tänkt det på denna med, men vår gäst är inte sp förtjust i det. Så jag hoppade den.
      Härlig söndag till dig med.
      Kram

      Radera
  2. Jag tyckte att det var isande kallt i vindarna trots att temperaturen var skaplig för årstiden. En kort sväng ut med bilen var allt vi sysselsatte oss med igår.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gick ju bara bort till La Zenia och hade väl skydd av husen runt omkring.

      Radera
  3. Ingen sol men ändå helt ok väder för eftermarknadsölen igår :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såg er när jag gick hemåt igen och ni såg inte ut att sitta i sjön 😉😀 precis.
      Kram

      Radera
  4. Man blir snabbt "bortskämd " när ☀️ är framme men det var iaf inte kallt. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det, och mycke vill ha mer 🙈🙄🙊.
      Kram

      Radera
  5. Pizzan ser smarrig ut. Har du testat att göra egen havremjölk? plättlätt! Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag tror aldrig jag har gjort det. Men vet att jag kollat på olika sätt att göra det.
      Får väl ta mig i kragen och testa det.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.