2023-06-19

Ett dopp

 

Först var vi ute på våran morgonrunda utmed havet och det var som regnet hängde i luften, men inte en dropp föll på oss när vi var ute. När vi sedan åt frukost och tittade på Nyhetsmorgon på tv:n kom det några enstaka stänk.

Efter lunch var vi bjudna till Ulrika och Mats på lite poolhäng. Först var det lite mulet när vi kom dit. Så jag väntade med mitt dopp tills solen började att titta fram. Men nu vet vi att vår Ixa kan simma fast hon inte vill gå i havet när vi går våra rundor där. För hon och gubben tog ett dopp ihop i poolen. Han bar ner henne i sin famn och hon tyckte det var så skönt, det syntes. När de skulle gå upp ur poolen så släppte han henne den sista lilla biten som var kvar. Och hon gjorde rätt simtag och styrde med sin lilla svans.

På kvällen såg vi en film på Netflix som jag efter en stund kom på att vi redan sett för ett par år sedan. Men gubben kom inte ihåg den så vi såg klart på den i alla fall.


Som vanligt på söndagarna var det poliskontroll i Punta Primarondellen på morgonen.


Solen som snart försvann bakom de regntunga molnen.


Det syntes att det regnade ute på havet.


Vi passerade Moscastranden och sedan var det raka vägen hem.


Gott med iskalla glas till ölen.


Nachochips Delux 😋.



Bara att hänga upp badkläderna på tork när vi kom hem.


4 kommentarer:

  1. Vilket härligt bad det blev för er alla. Alla hundar kan simma men det är bra om de får träna på grunt vatten först. Miss T har inte badat än men vi får väl se.

    Kram och god måndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag vet att de kan simma. Men en av våra schäfrar sjönk som en gråsten när han gjorde likadant som den äldre hunden vi hade. Hoppade rakt ut från en brygga. Så det var därför jag skrev som jag gjorde. Hade det i tanken just då.
      Det syntes att Ixa gillade vattnet och att det blev svalt och skönt.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  2. Hej Carin! Skönt att kunna ta sig ett dopp. Nu har det blivit rätt så skönt i Bråviken också. Hahaha... det där känner jag igen. Jag minns alla filmer jag har sett. maken han glömmer... svårt för mig att inte avslöja allt som händer. En bra film kan jag se hundra gånger... bl.a Grease, Love Actually och Notting Hill. KRAM Anna Channal

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är skönt att kunna ta sig ett dopp och svalka av sig.
      Det här var ingen favoritfilm precis 🙄. Men annars kan jag också se en bra film fler gånger om det inte är nära inpå såklart.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.