2023-06-29

Så fort gick en vecka

 

Igår var det dags för gubben att köra barnbarnet och hennes kompis till flygplatsen igen. För nu hade de varit här en vecka som de skulle.

Vi åkte ner (inte jag, jag och Ixa gick) till Rockys och tog en liten lunch först innan de åkte iväg. Jag och Ixa gick hem där ifrån med.

Hemma satte jag igång att pyssla lite med pärlor i väntan på att gubben skulle komma tillbaka från flygplatsen.

Sedan gick dagen rätt fort utan att det hände något särskilt. Men vips så var det kväll igen. Jag fick ett sms från Malin som undrade om de kunde komma förbi på en fika, när de hade ätit klart på restaurangen Da Mario som ligger i närheten av oss.

Klart de fick, för det är alltid skoj att träffas igen när man inte synts på ett tag.


Restaurang Nautilus i Punta Prima.


Punta Prima Beach.


Havet.


Solen som stigit upp över husen.


Wilma, Julia, gubben och Ixa.


Just det, jag pysslade lite med naglarna med.


Av pärlpysslet blev det ett halsband.


Och ett par örhängen.



Ixa föll för Malin direkt och somnade sedan i hennes knä.

10 kommentarer:

  1. Tiden går fort när man har roligt. Vilka fina sommarnaglar och smycken. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den gör ju det tyvärr 🙁.
      Tack 😀
      Kram

      Radera
  2. Smyckena blev jättefina och säger verkligen sommar. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack 😊, och det tyckte jag med att de gjorde.
      Kram

      Radera
  3. Kul med ett spontant besök av vänner på fika!

    SvaraRadera
  4. Vilken bra dag det blev och så mysigt med spontanbesök. Ixa verkade gillar er gäst.
    Du är lika kreativ som vanligt och så fint det blev.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den blev bra och oväntat besök är alltid skoj.
      Malin blev en bästis till Ixa med en gång 😀.
      Tack.
      Kram

      Radera
  5. Hej Carin! Hoppas tjejerna har haft kul... och att veckan inte gick så fort för dem. Jättefina smycken och dina naglar, wow så läckra. Matchar smyckena. KRAM Anna Channal

    SvaraRadera
    Svar
    1. De har haft det toppenbra. Inget partajande utan bara en lugn och skön vecka som de tyckte gick för fort.
      Tack, jag tycker det är lite kul att experimentera lite på naglarna. Men det är svårt när man ska rita mönster med vänster hand på naglarna på högerhanden 😰. Därför blir det oftast lite duttat på dem istället.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.