2023-06-21

Vi och några till

 

Var nere vid havet för att se solen stiga upp. Det finns visst flera än jag 😏 som tycker det är magiskt vackert att se. 

Resten utav dagen spenderades hemma. Vi hade tänkt att åka till posten med paketet som ska skickas till Sverige. Men tiden drog iväg med en massa annat här hemma. Så det får bli idag istället.

På kvällen såg vi några avsnitt på serien som vi hittade på SVT-play. Den finns i 3 säsonger och heter "Happy Vally".


Så vackert.


Playa Cala Capitan.


En fröjd att få se detta på morgonen.


Ixa bryr sig inte så mycket om solen. Utan mera om surfarna som värmde upp på stranden.


Lite konstigt att jag inte tänkt på denna lilla kyrka tidigare 🤔 när vi passerat här. Men det är väl sådant man kallar hemmablind.


Vi åt cevapcici (kryddstarka) i tortillabröd till middag.


Bara att kombinera ihop sin egna tortillawrap.



"Happy Valley", som sändes för första gången i Storbritannien och USA 2014. Har kallats ett av de bästa tv-dramerna under det senaste decenniet, för sin komplexa skildring av familjelojalitet och polisarbete som korsar varandra i ett landsbygdssamhälle.

4 kommentarer:

  1. Vilka vackra och njutbara vyer även om jag kan förstå att annat intresserade Ixa mer. Är man en hund så är man ;-)
    Så fin lite kyrka och visst är det lätt att bli hemmablind. Man får försöka att se sina omgivningar med nya ögon.
    Lika god middag som vanligt hos er!

    Önskar en fin onsdag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, människor som viftar med armar och ben är bra mycket roligare att se på om man är hund. Än att se en sol stiga upp på himlen.
      Jag man får göra det.
      Tack, och fin onsdag hos dig med.
      Kram

      Radera
  2. Men tack för tips om Happy Valley. En serie jag helt missat. OCH ja, soluppgångar ... om jag är vid havet (vilket jag kommer att var snart) är det som att soluppgången helt lockar ut mig. JAG kan inte sova, jag måste ut. Soluppgångar är magi, och ljuset strax före är obeskrivligt. Du bor ju vid havet så jag kan fatta att du inte jagar den varje morgon. OCh Ixa, she could not care less, haha. Gott som alltid hos dig! Kramar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den rekommenderar jag verkligen. Vi tycker den är jättebra.
      Håller med dig att soluppgångar är magi. Men som du säger är jag inte där varje morgon. Ixa, gillar surfarna bättre än soluppgången.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.