2023-06-08

Liten vilodag

 

Både jag och Ixa var lite trötta när morgonpromenaden avverkades. Man är inte van vid att vara en nattsuddare, även om det är kul någon gång ibland. Men som sagt lite seg i kroppen är man allt dagen efter man varit en partyqueen och haft skoj. Det känns väldigt tydligt att man passerat 60 strecket om jag säger så. Men det är smällar man får ta, och de tar man gärna när man har haft trevligt.

Men som sagt, Ixa och jag tog vår morgonpromenad och det var rätt skönt i det grådaskiga vädret och regnstänken som kom lite då och då på oss under promenaden.

När vi var tillbaka var det dags för frukost och en bröddeg som väntades på att få bakas ut. Den hade nämligen stått där på bänken med en handduk över sig sedan nationaldagen. Det var en bröddeg som jag hade tänkt att baka ut när vi kom hem 😬🙈 från nationalfirandet. Men vid 00.30 när vi kom hem, kändes det väldigt lång bort i min värld. Då hägrade bara sängen och kudden och få sova.

Så det var bara till att baka ut brödet innan vi satte oss och åt frukosten. Så det blev rykande färskt nybakat bröd till frukosten och det var inte blaha, blaha precis 😋. 

Sedan rullade dagen på samtidigt som vi inte gjorde någonting. Vi bara chillade och hade det bra. 

På kvällen blev det tv:n och igår började Karl Fredrik på Österlen igen. 


Grått på himlen och lite skummande vågor.


Vi stannade och gäspade ett par gånger på vår promenad Ixa och jag.



Inget fel på brödet fast degen fått jäsa vääääääldigt länge.

8 kommentarer:

  1. Nog är partykonditionen betydligt sämre numera och jag förstår inte att man orkade förr. Att degen fick vänta har jag den största förståelse för. Nu blev det ju bra med nybakade bullar på morgonkvisten.

    Önskar en fin torsdag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jösses ja, man blir trött bara man tänker på det 😉😄.
      Det var faktiskt jättesmarrigt med nybakat bröd till yoghurten i skålen.
      Ha en bra torsdag du med.
      Kram

      Radera
  2. Det är skönt att ha möjligheten att vila vid behov, efter party o.l. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen tur att det inte är party hela veckan lång 😬🙈😀.
      Kram

      Radera
  3. Exakt, det kostar på att fira, haha. MEN det kan det vara värt. TUR att man kan vila lite under dagen, hihi. Ditt frukostbröd ser SÅ gott ut! På dina bilder ser det ut att vara kallt, men det är det nog inte. Kramar!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör ju det 🙊. Och tur man kan dagen som den kommer och bara slappa.
      Nej, det är inte kallt. Bara en regnig dag.
      Kram

      Radera
  4. Hej Carin! Visst är det så. Åldern tar ut sin rätt! Just nu känner jag mig som en 80-åring. Det är inte kul. Allt tar mycket längre tid att göra, Nu förstår jag min mamma med pust o stön för att bara klä på sig. Vi får dra ner på partajandes! Och jag hoppas min styrka kommer tillbaka. KRAM Anna Channal

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt klart så gör den det. Vi är ju inte 20 längre 🙄🙈.
      Och visst är det så att allt tar längre tid när man blir äldre.
      Din styrka kommer att komma tillbaka. För du har en sådan positivitet i ditt sätt att se på livet och du är solen själv.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.