2023-06-16

Fick massor gjort

 

Det var strålande väder igår men jag tillbringade mestadels av dagen med att vara inne och styra lite. De gånger som jag var ute var när det var dags att plocka ner tvätten eller promenad med Ixa och när jag virkade en stund i skuggan.

Gubben for iväg in till Torrevieja för att uträtta ett ärende som var tvungen att göras innan veckan tar slut. 

Vi skulle ha veckohandlat igår när gubben var tillbaka från sitt uppdrag. Men ingen utav oss orkade att åka till affären. Så det får bli idag istället.


Ixa och jag tog varvet utmed Punta Prima på morgonen.


Sedan har det blivit lite obligatoriskt att stanna och se ut över havet för Ixa. Kanske är det något som rör sig i vattnet.


Sedan fortsatte vi hemåt.


Jag fixade till nytt jordnötssmör som är ett måste i vårat kylskåpet.


Ingefärsshoten hade också tagit slut så det fixades till en ny.


En plåt med fröknäcke blev det med.


Sedan låg det 2 st. övermogna bananer kvar i fruktskålen. Av dem blev det en halvmjuk småkaka. 2 st. bananer som mosas, 2,5 dl. havregryn, 1 tsk. kanel, 1 tsk. kardemumma, 2 msk. riven kokos och en näve russin. Forma till bollar och lägg på bakplåtspapper. Tryck med en gaffel på varje boll och sedan in i ugnen på 175 grader. Jag förvarar dem i kylen.



Den här landade på purjolöken.


Den var Ixa tvungen att kolla upp och undersöka.


Igår var det skolavslutning, och till hösten börjar Axel 4:an och Ellen i förskoleklass.


Amelia har 1 år kvar till förskoleklass och Elvis 2 år.

6 kommentarer:

  1. Vilken bra och effektiv dag det blev! Spännande med en gräshoppa. Undrar om Miss T bara hade tittat på den...
    Så fina bilder på sommarlovslediga barnbarn! Vår lilla S börjar också i förskoleklass i höst.
    Önskar en fin fredag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Först trodde jag Ixa skulle ge sig på den. För hon hade väldigt bråttom fram till den.
      Åren går så himla fort.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  2. Sådant där som är skönt när det är gjort. Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen skönt att göra check på sådant.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  3. Hej Carin! Det går fort med de små. Snart går allihopa i skolan. Idag sprang studenterna ut, så festligt och kul.

    Vilken läcker gräshoppa. Förstår att Ixa blev lite nyfiken på den och jag förstår Ixa som gillar att titta ut över havet... så vackert och rogivande. KRAMAR Anna Channal

    SvaraRadera
  4. Vår Julia tog studenten igår och vi fick lite kort från studentfirandet.
    Jag är glad att hon inte bet i den 🙈 i alla fall.
    Ixa är som matte, hon kan inte se sig mätt på havet.
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.