2023-06-20

Så var det måndag igen

 

Så gick vi in i midsommarveckan, och jag säger bara WHAT!!!! 😲. -Ja, ett evigt tjat om, vart tiden tar vägen någonstans. Men jag vet att jag inte är ensam om att tycka att den rusar på. Men det är nog ett ålderstecken att man tänker så, tror jag. Man vill helt enkelt inte att tiden ska rusa iväg, så man kan hinna med allt. Även om nu tiden går (fort) likadant som den alltid gjort 🤔🤨. -Nej, nu blev det visst lite invecklat 🙄😂.

Men min/vår måndag var bra på alla sett och vis, och jag hann det jag tänkt göra med 😏.

Vi har riktig högsommarvärme här nu. Igår passerade termometern 30 strecket. Men det fläktade rätt bra uppe på terrassen, så där var det skönt att vara.


Vi var inte ensamma nere vid stranden att se solen stiga upp.


Ixa ville stanna till och se på några surfare som låg och guppa i vattnet.


Vi hade stekt fisk igår till middag och inspirationen hade jag fått från Anna med bloggen Channal. Hon visade häromdagen olika karibiska rätter som hon lagat.


Nu hade jag inget hemma av just det som skulle vara i hennes rätter, så det blev lite hittepå som det brukar i Carins kök.


Men frukt var det i min middagsrätt i alla fall. Jag gjorde först två skålar av tortillabröd, som jag hade i ugnen på 175 grader i ca. 8-10 minuter. Sedan fyllde jag skålarna med kokt potatis, rivna morötter och riven rödkål, hackad färsklök i majonäs, mango i skivor och även apelsin. Stekt fisk och ärtskott.

14 kommentarer:

  1. Det var fina fisken det där. 😉
    Ha en trevlig vecka!
    Ja tiden rusar. Det är svårt att hänga med. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite annorlunda men gott.
      Precis, det är inte lätt ibland att hänga med.
      Ha en fin och bra vecka du med.
      Kram

      Radera
  2. Hej Carin! Det är inte klokt! Snart har det gått ett halvår! Men vi är bra på att njuta av varje dag. KRAMAR Anna Channal

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yepp, det har ju det 😲.
      Och där har du så rätt 😍.
      Kram

      Radera
  3. Det känns verkligen som om tiden springer förbi. Tyckte det var nyss som jag skrev "välkommen juni" och så närmar vi oss snart slutet av månaden.
    Då kan ni njuta av rejäl sommarvärme hos er nu. I dag har vi 22 grader och inte alls så varmt som längre norrut. Husse som ska tvätta bilen är tämligen nöjd med det.
    Lika gott som vanligt hos er. Även om man inte har exakt samma hemma så brukar det bli bra ändå.

    Kram och god tisdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, snart är det jul igen 🙈.
      Nu har vi det varmt och varmare kommer det att bli framöver med.
      Det var inte mycket likadant som jag hade. Men inspirationen av karibisk fick jag från Anna i alla fall 😉😀.
      Ha en fortsatt fin tisdag du med.
      Kram

      Radera
  4. Låter som en supergod middag. Ser gott ut också.
    Ixa ser så fin ut när hon sitter och tittar och funderar.
    Hon växer fort.
    Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var gott.
      Hon är så himla fin tycker vi med.
      Nu blir hon nog inte så mycket större.
      Kram

      Radera
  5. Jag blir lite nyfiken på vilken luftfuktighet ni har, alltid kul att jämföra olika platser här nere på sköna halvön :) Ser gott ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Costa Blanca är känd för sin låga luftfuktighet och soliga klimat året om.

      Radera
  6. Jag har knappt förstått att juni har börjat. Tiden går onekligen fort.
    Frukt i matlagning gillar jag, speciellt på sommaren.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det sa bara swish.
      Ja, det är gott med frukt i mat.

      Radera
  7. Tiden bara rusar fram, jag hinner knappt med. Tror som du, ett litet ålderstecken.
    Det har varit varmt och tryckande länge här, men just nu regnar det, skönt.
    Ärtskott har jag gott om på fönsterbrädet, gott.
    Trevlig midsommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är nog så.
      Skönt att nu fått lite regn där i Sverige.
      Jag odlar mina själv med och de är gott att ha dem till allt.
      Detsamma till dig.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.